kolmapäev, 7. juuli 2010

Ameerika (USA) mandlid

Vot see ajab küll kibedaks:
Loen, et USDA ( U.S. Department of Agriculture ) nõudmise kohaselt alates septembrist 2007 kuuluvad kõik mandlid (ka orgaanilised pastöriseerimisele). Seotud salmonella juhtumitega Californias.

Meil Eestis olen ma ainult USA mandleid näinud. Kaökosahvris ja mahepoodides on mahemandlid USA päritolu. Olen täiesti pettunud. USDA kodulehel leidsin sellise teksti:
http://www.ars.usda.gov/research/publications/publications.htm?seq_no_115=242476

See on täiesti hullumeelne - mandlid pastöriseeritakse propüleen oksiidiga ja protsess kestab kolm päeva!!! Kasutatakse ka kõrge temperatuuriga auru. Ja ameeriklased peavad seda edukaks projektiks. Mõnede salmonellajuhtumite tõttu Californias, pastöriseeritakse kogu USA mandel.

Sarma Melngailis kirjutab oma raamatus, et tema restoran ostab mandlid Hispaaniast. Mina osatks ka oma mandli Hispaaniast, kui ma teaks, kus müüakse. Portugalis olid ka väga odavad kohalikud mandlid. Miks meil üldse USA mandel müügil on, kui Euroopa soojemates kohtades neid küll kasvatatakse. Pean ikka hakkama koorega mandleid Prantsusmaalt Orkosest tellima.

Kui kellelgi on teistpidist infot, lahkelt jagage

1 kommentaar:

  1. Hei!
    Täna ostsin Oa tn ökokeskusest Morgenland mandleid, paki peal on päritolumaa Spanien (Hispaania?). Maitsesid väga head :P
    Diana

    VastaKustuta

Märkus: kommentaare saab postitada vaid blogi liige.