teisipäev, 8. veebruar 2011

Üks tore PhD toidulisanditest

Norman F. Childers on üks tore Cornelli Ülikooli PhD.  Kirjutanud raamatu artriidi ravist.  Ta märgib raamatus "Artriit, Childer dieet, mis peatab selle!" "... On väga kergesti võimalik võtta liiga palju ühe või mitut vitamiini kehasse, peamiselt  pillide ja toidulisandite kujul ... kaks vitamiine, mis võib põhjustada tõsiseid probleeme, liia korral (Vitaminoos) on Vitamiinid D ja sünteetiliste palmitaadi ester A vitamiin (mitte beetakaroteen porgandis).

Liiga palju D-vitamiini (peamiselt D3) võib põhjustada järgmised kõrvalnähud: peapööritus, peavalud, probleemid hammastega, kaltsiumi hoiused peamistes arterites, liigestes ja neerudes - tulemusena neerupuudulikkus ja kõrge vererõhk. Püüa saada enamiku oma D-vitamiini päikesest ... ultraviolettkiirguse on peamine allikas D-vitamiini enamiku inimeste jaoks. 

Tõesti on üks moment, millele veel tasub mõelda: kui on olemas vegan D vitamiini lisandid - ja need on olemas. Järelikult on võimalik leida D vitamiini taimedest - miks me arvame, et meie keha ei suuda seda leida.

Veel üldist toidulisanditest:
Defektsed või potentsiaalselt ohtlikud: Üle 30% multivitamiinide, mida hiljuti katsetati ConsumerLab.com  sisaldasid oluliselt rohkem või vähem koostisosi kui märgitud. Lisaks on mitmetes toodetes (sh kolm lastele mõeldud vitamiinikompleksi) ületatud lubatud ülempiirid selliste koostisainete nagu vitamiin A, foolhape, niatsiin ja tsink. http://www.consumerlab.com/news/Multivitamin_Multimineral_Test_Results/3_31_2009/


 Väikelapsed ja üledoos: USA lapsed - uurimus , mis avaldati ajakirjas Journal of American Dietetic Association (2006), leidis, et mõned väikelapsed olid saanud vitamiin A, tsingi-ja foolhappe üledoose. Pidev vitamiinide üledoos võib põhjustada erinevaid sümptomeid, sh maksa probleeme ja vähendada luude tihedust. http://online.wsj.com/article/SB10001424052748704093204575216680062403458.html

3-4 aastaste laste üledoos: uuring 1847 3-4 aastast last Belgias, mis avaldati ajakirjas Appetite (2010),  mõned lapsed, kes said lisandina tsinki, olid saanud üledoosi. Uuring ütleb, et idev tsingi üledoseerimine võib olla seotud vähenenud immuunsuse, vähenenud vase imendumisega (vask on seotud punaliblede moodustamise jt funktsioonidega) 

Suurenenud rinnavähi risk: Paljud naised kasutavad multivitamine usus, et need toidulisandid aitavad vältida kroonilisi haigusi nagu vähk ja südame-veresoonkonna haigused. Viimastel tulevikku suunatud kohortuuringus oli 35329 naist ja  täheldati märkimisväärset seost multivitamiinide kasutamise ja suurenenud  rinnavähiga. Am J Clin Nutr (24. märts 2010).

Mehed üledoos, suurenenud eesnäärmevähi risk: Kaks kolmest meestele pakutavast toidulisandist ei läbinud Consumerlab testi. Üks sisaldas 258,8%  foolhapet, andes 2070 mcg päevas. RDA norm foolhappe joks on ainult 400 mcg päevas ja ülemine aktsepteeritava taseme (UL) on 1000 mikrogrammi. Ülemäärane tarbimine võib raskendada vitamiini B-12 metabolismi. Lisaks seostatakse  foolhappe tarbimist üle 1000 mcg enam kui kahekordne riskiga eesnäärmevähi tekkimisel. http://www.consumerlab.com/news/Multivitamin_Multimineral_Test_Results/3_31_200

jne, jne

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

Märkus: kommentaare saab postitada vaid blogi liige.