reede, 4. veebruar 2011

Veel üks nädala lause:)

Dr Matt Lederman. Toidulisandite vajadusest. Lõpuks ometi, keegi, kes ütleb kindla ei. Ja tema nädala lause tuleb siit: on ju teada, et päikese käes olemine on kasulikum kui D vitamiini lisandina juurde tarbimine. Kui te selles kahtlete, võite järele proovida: võtke lillepott, peenestage D vitamiini tablette, segage mulda ja vaadake kas taim kasvab teil vannitoas.
Ahhaa momente täitsa mitmeid.
Pikalt juttu jälle DHA ehk kalast ja kalõlist - no ei ole kasu. Kahju tulemas - üleliigne küllastumata rasv muudetakse keas küllastunud rasvaks ja siit see häda jälle alguse saab.
Sportlastest, kes nii väga kardavad valgu puuduse üle, ja kas siis ainult sportlased? Kui ohtlik on valgu(lisandite) nii loomsete kui taimsete ületarbimine. Ja kui vähe tegelikult vajatakse.
Kookosrasvast ja B12.

Ma vaatan seda kasvavat materjali, mis nii ääretult põnev ja kuna see kõik ära tõlgitakse:). Kas on kuskil ülirikkaid, kes tahavd hakata minu tõlketöid sponsoreerima - rikkad on meil ravimifirmad, karta on, et nende käest ei maksa minna küsima:). Järelikult ma siin põlve otsas kriban edasi. Loodame, et midagi ikka jõuan.

On kolmas etapp tõepoolest veel mahukam. Kuna ma sel nädalal kursusi ei tee siis on vähemalt korra aega siia kirjutama tulla. Kaheksa loengut - aga väga kaval: võtad ühe loengu lahti, seal veel kolm viidet lisamaterjalidele ja loengutele. Nii, et ühe loenguga saab kolm loengut. 4 testi ja 3 vestlust. Esimene vestluse teema on valida üks endale meeldiv:) toidulisand, teha uurimistööd ja selgitada, miks ma mitte mingil juhul seda enam ei tarvitaks ja kellelegi ei soovitaks. Valisin Kyäni tooted. Mis sealt leitud seda saab varsti vast siiagi kirjutada.
Need ameeriklased ühesõnaga ikka ei koonerda õppematerjaliga:). Vaatame kuidas edasi läheb.

2 kommentaari:

  1. siin ma natuke arutleks asja üle. esiteks on d-vitamiin rasvlahustuv, seega ei saa seda purustada :), samuti ei lahustu ega imendu ta seetõttu ka mulla kaudu :)

    teiseks on taimede ja loomade (sealh inimese) tarve päikese järele erinev, samuti päikese toime neile. kui nüüd kasutada sedasama võrdlust, siis võiks ju öelda, et "istuge päikese kätte ja vaadake, kas te lähete roheliseks" ;). ei lähe, sest loom ei sünteesi päikese toimel klorofülli. samuti ei sünteesi taim päikese toimel d-vitamiini.

    aga d-vitamiin on inimesele elutähtis - mitte ainult enesetunde ja reipuse kontekstis, vaid ntx ka immuunsusüsteemine. kui inimesed oleksid piisavalt palju õues, siis nad VÕIB-OLLA ei vajaks toidu kaudu saadavat d-vitamiini, ei oska öelda. aga seda ma võin kinnitada, et d-vitamiini teadliku lisamise tulemusena on terve mu pere tervis ja enesetunne talvisel ajal alati paranenud.

    VastaKustuta
  2. Tõepoolest me ei lähe roheliseks:).
    D vitamiin tabletina ega lisandina ei imendu kui inimene ei saa päikest - ütleb üks uuring. Ja kui ta sööb loomset valku siis ka ei imendu:). Tegelikult on need keha protsessid D vitamiini puhul alles lõplikult läbi uurimata - ja just selle tõttu ei soovita paljud arstid lisandeid. Praeguseks on ju välja tulnud, et rasedus ja kõrge homotsüsteiini puhul on foolhape kahjulik ja ohtlik. Kuigi paar aastat tagasi seda veel väga soovitavaks peeti.
    Kahjulik on ka A vitamiin lisnadina jne.
    Paljud võtavad D vitamiini ja arvavad et tervis läheb seetõttu paremaks. On neid, kes võtavad D vitamiini ja tervis ei lähe paremaks. Ma ise ei võta ühtegi lisandit ja tervis läheb ka paremaks. Ja ma tean väga head juhtu, kus inimene tundis ennast halvasti, luud tundusid nõrgad - ostis D vitamiini juba ära ja tegi enne analüüsi ka ära. D vitamiin oli nii heal tasemel - et lisand jäi võtmata. Ja tervis läks ka kohe paremaks:). Võimalusi on palju ja erinevaid - individuaalne on inimene igal juhul

    VastaKustuta

Märkus: kommentaare saab postitada vaid blogi liige.