teisipäev, 5. aprill 2011

Päikese ees müts maha - päike on kõige olulisem vitamiin ja ravim

Casey Adams Ph.D. Healthy Sun. Healing with Sunshine and the Myths about skin cancer.

Selline värske raamat Päikese tervendavast mõjust ja müütidest päikese kahjulikkuse ümber. D vitamiinist ka:). Me oskame juba üsna hästi analüüsiga kindalks teha väljas viibimise defitsiiti ja looduslikest rütmidest eemaldumist - nimetame seda defitsiiti D vitamiini puudujäägiks. Aga ravida seda ei oska - väljas käimise asemle võtame siis D vitamiini juurde aga see ei ole päike, see ei pane meie keha taas päikesega ühte rütmi.
Hästi palju teaduslikke viiteid. Algus on äärmiselt teaduslik - neid kiirte pikkusi ja liike ja hormoone ja rakke on ikka väga täpselt kirjeldatud. Aga on huvitav. Ei ole veel läbi lugenud, ühe huvitava tera toon siia ära - pärast läheb meelest.
Lennukiga lendamisel - päikesekella rütmi õigeks keeramine ehk siis ajavööndi vahetamisest tekkinud ebatervisliku vahe tasakaalustamine: Näide: lennates Californiast New Yorki on päikese ajavahe 3 tundi. Reisi päeval väldi päikest kuni kella 09.00 hommikul (arvestades, et päike tõuseb kell 06.00). Järgmisel päeval  võib väljas olla kuni 17.30 õhtul (päike loojub 19.00). Järgmisel päeval väldi päikest (või kanna päikeseprille või hoia silmad kinni) kuni kella 07.30 ni hommikul. Seejärel mine välja ja veeda väljas nii kaua kui vähegi võimalik. Õhtul välja kuni 19.00 (s.o. siis pool tundi enne päieseloojangut). Ja järgmisel päeval ärka kos päikesega ning õhtul püüa väljas olla päikeseloojangu ajal. Nüüd on sinu sisemine päikesekell sünkroonis ehk tasakaalus.
Kui ma kõik olen läbi lugenud saab üht teist täpsustada.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

Märkus: kommentaare saab postitada vaid blogi liige.