kolmapäev, 20. juuli 2011

Mida haigeks jäänud toortoitlased Taanis rääkisid

Toortoit on tore küll, kuid siingi peab vaatama, kuidas kombineerida-planeerida. Midagi rasket ega ka üllatavat ei olnud. Aga hea kõigile teada, teised mujal on toortoidul olnud palju pikemalt ning meie saaksime nende vigadest omad korrektuurid teha:
Ühel õhtul rääkisid festivalil raskemate haiguste käes vaevelnud inimesed. Ma toon lühidalt, kuna neid inimesi ma ise nägin ja katsudagi sain:) - et ei tule kuskilt raamatust või  et keegi läbi kümne inimese räägib.
Üks korraldajatest Annette (40 aastane naine) - Probleemiks oli kunagi: Väga palju Candidat, väga ekseemide rohke nahk. Vanematel oli pagaritöökoda:). Hakkas kõiepealt taimetoitlaseks. Aga sõi ikka palju piimatooteid ja jahu-suhkrutooteid nii, et nahk läks veidi paremaks aga mitte oluliselt. Ekseemid ja Candida vohasid nii kõvasti, et olid tema näos ja ta märkis, et tema suu oli täiesti kokkusurutud ja prunti läinud, kui ta oli haiglas, kus temaga mitte midagi peale ei osatud hakata. Siis leidis ta Taanis oleva Hippokratese Instituudi toore toiduga: rohelised mahlad, lisandid ja tootrtoit (pähklieid -avokaadot sisaldas palju). Siis läks tal paremaks, aga dieet oli jätkuvalt rasvarohke ja mingil ajal lõigati tal jupp umbe läinud peensoolt välja. Lõpuks leidis ta siis Grahami ja läks koos tema grupiga Costa Ricasse paastuma. Ja seal paastuga koos läks siis tema Candida ja läksid ka ekseemid. Paastust välja tulles jäi ta puuvilja-rohelise toitumise peale. Ja ta oli väga ilus naine ja väga ilusa nahaga.
Jacob - Lapsena diagnoositi Crohni tõbi, ja ta leppiski sellega, et on selline haigus ja elab edasi ravimitga. Aga kasvades hakkas haigus süvenema, ravimiannused suurenema ja kokkuvõtlikult hakkas haigus elamist segama. Uuris-proovis erinevaid variante. Läks toortoidule ja tarbis tavapärast populaarset toortoitu (rasvarohke, palju pähkleid) + palju superfoode ning 2 aasta pärast varises kokku ja läks operatsioonile ning tal lõigati päris pikk jupp umbes peensoolt välja. Seejärel uuris ta edasi, ja hakkas toituma puuvilja-rohelisega. Sai täiesti terveks ja ka Crohni tõbi läks oma teed. Tema siis innustatuna veab seda juba varem nimetatud internetikeskkonda http://www.30bananasaday.com/. Tal oli ka rääkida väga palju teistest katsetajatest, kuna ta on oma lehe kaudu probleemidega kokku puutunud.
Taanist pärit Shift - Vanem naine, kelle probleem oli veresuhkur - oli kaks aastat nö Atkinsi dieedil ehk madala süsivesiku ja kõrge valgusisaldusega dieedil. Paremaks ei läinud midagi. Üks tema sõbrannadest oli käinud Taanis festivalidel ja jälginud seda toitumist ja Shiftile meeldis, et tema sõbranna nii hea välja näeb. Tuli ka (ma ei mäleta kas 2 aastat tagasi või eelmsiel aastal). Proovis puuvilja-rohelise söömist, sai oma veresuhkru korda ja kirjutas ellest siis ka raamatu.
Hollandi päritolu Brasiilias elav noor mees oli koos oma abikaasaga - neil mõlemal olid rasked haigused. Ja mees, kes praegu nägi väga hea välja, märkis, et haiguse ajal oli tema kaal 44 kg. See oli väga hull aeg ja nüüd on nad väga rahul - neil on Brasiilias oma maheviljelusega aed - nad olid väga rahul.

Ja kuna kõik ei loe inglise keeles siis ma tooksin ühe toortoitlase loo siia Grahami raamatust. Ma leidsin siin punkte, mis võiks paljusid huvitada, tundub täiesti tüüpiline ja samas ülevaatlik praegu propageeritava toortoitumise osas.
Laurie Masters (leiad tema kohta infot ka samalt kodulehelt kus Jacob on) kirjutab: "Oma esimesel 5 toortoidu aastl tarbisin iga kuu ära 32 untsise pudeli linaseemneõli. Sõin avokaadosid iga päev, ja mulle meeldisid pähklitest-seemnetest valmistatud road. Kusjuures aasta jooksul tegin ja sõin mandli/rosina torti oma erilise sidruni-datli-piparmündi kreemiga igal potluckil. Nagu teised minu toortoidu sõbrad sõin ka mina tonnidega rasva sisse, ise seda teadmata. Arvasin et söön supertervislikult. Mulle meeldisid hommikusöögiks toorgranola - kaerahelbed blenderdatud leotatud mandlitega või banaanid mandlivõiga. Lõunaks oli tavaliselt salat salat avokaadoga + sidrun+veel õli+küüslaugukaste. JA päeval hommiku ning lõuna vahel jõin 1/4 klaasi linaseemneõli.  Õhtuks veel avokaadot + pähklitest-seementest pasteedi või salatiga toit. Ja see tegi tegelikult 79% rasvasisaldusega toidu - st 580 cal tuli ainult rasvast. Vat nii! Minu "tervislik" toitumine. Ma olinlapsest saati olnud väga sale (toortoidul ei olnud tema kaaluga midagi pistmist) ja võisin  neid salateid süüa väga palju. Ma nautisin oma toitu ja kes ei naudiks nii rasva ja soolarohket toitu. JA nautisin ka teiste täehelepanu, kes pidevalt korrutasid, et kuidas nii slae tütruk suudab endale sisse ajad nii suurel hulgal toitu. Siin oli ka üks probleem, minu pidev väsimus ja minu luaegne krooniline bronhiit ei näidanud mingeid paranemise märke võrreldes selle ajaga, kui ma sõin küpsetatud toitu. Lapsena põdesin külmetushaigusi iga paari kuut agant. Tursunud mandlid olid paar päeva enne, kui haigus hoo sisse sai. Haigus kestis tavaliselt 8-10 päeva. Ma elasin antibiootikumidel. Niipea kui mandlid jäle tursuma hakkasid, hakkasin kohe võtma ka tablette. Minu kirjutuslaud oli alati täis tblette, C-vitamiini pille, kurgu-köhasiirupit. Alguses armastas süüa grill ribi ja praetud risottosid. Samas, kuna oli huvitatud toitumisest ja tervisest liikus ikka tasapisi rohkem grillitud aedvilja ja kala kui liha poole. 34 aastaselt (1997) puutus kokku toortoiduga. Talle jagati retseptilehti, mis tulid Hippokratese instituudist ja Wow! Need rikkalikud, soolased, rasvased "tervislikud toidud" tundusid nii õiged ja mõnusad olevat. Armusin nendesse toitudesse. Sõin seda tervislikku kogu aega aga minu külmetushaigused ei kadunud. 1990ndate lõpus tundus mulle, et ma veedan aasta jooksul haigena rohkem aega kui tervena. Siis ühel meeleheite hetkel helisatsin Doug Grahamile. Graham palus tal üles lugeda, mida ta päeva jooksul sööb ja selle ära kuulanud ütles talle: "Laurie sa sööd liiga palju rasvast ja liiga vähe puuvilja." Kuna mul ei olnud kunagi olnud kaaluprobleemi, siis mind ka ei huvitanud kui palju kaloreid sisaldab minu toit. Ma ei uskunud, et see on rasvarohke, kuid ma uurisin järele. Leidsin, et pähklid sisaldavad 75% rasva - ja kes pagan oli see teadlane, kes ütles, et see on valguline toit. Alustasin 80/10/10 totiumisega. Tavajuhul inimesed kukuvad pikali, kui kuulevad neid puuvilja koguseid mida ma ära söön - Koos oma elukaalsaega ostame nädalas 250 banaani. Külastan sageli taluturgu ja meie kodu on kogu aeg täis värskeid puuvilju. Teen oma rohelist smuutit hommikuks 12 banaanist + teisi värskeid puuvilju-marju. Lisan sellerit või kaled või teisi rohelisi lehti.  Lõunaks söön arbuusi, greipe, mangosd, nektariine jne. Õhtuks salati. Ma soovin kindalsti tarbida rohkem terviklikku toitu ja vähem smuutisid.  Kuid praegu sobib mulle niimoodi. Minu rasva tarbimine muutus trastiliselt. Siin on üks minu päevase toidukoguse näide: 9 banaani, 1 õun, 4 datlit, 2 apelsini, 16 maasikat, 1 nektariin, 3 viigmarja, 10 kirssi, 3 tomatit, pool suurt saltipead, väike kapsas, mõned suhkruherned, pool maisitõlvikut, sidrunimahla, 0,5 spl oliiviõli. Siit tuleb süsivesikuid 87%, valku 6% ja rasva 7%. Kokku 1740 kalorit. Ja elu muutus järjest paremaks ja paremaks.. Olin järjest rohkem päikese käes. Minu nahk ei ole kunagi läinud pruuniks, kuid nüüd pidevalt väljas olles, olen päevitunud. Ma tean nüüd, et ka päike toidab mind ja ma olen päikesest samuti söönuks saanud. Minu külmetushaigused hakkasid vähenema. On fakt, et ma olen olnud haige kord kahe aasta jooksul. Ja see on minu jaoks nii suur asi - lausa ime. Pean veel lisama, et rasvastel toortoidu aastatel tarbisin ka toidulisandeid, vitamiine, jahvatatud rohelise pulbred, vetikaid, mineraale - ja teisi rafineeritud, kuivatatud, kapseldatud lisandeid.
Nüüd olen ma Looduse lähedase toitumisega ja lõpmata tänulik Grahamitele..."

Ma lühendasin natuke, kes soovib rohkem saab ise lisaks lugeda Grahami "The 80/10/10 diet. Balancing your helath, your weight and your life, one lucious bite a time" raamatust

1 kommentaar:

Märkus: kommentaare saab postitada vaid blogi liige.