kolmapäev, 14. detsember 2011

Candida ja puuviljad - veel üks arvamus

Vaatsin Jinjee Talifero on  kirjutanud oma Candida kogemusest. Talifero perest on siin varem juttu olnud - peres on 5 last. Allpool on link nende kodulehele. Toortoidulised - kalduvad ikka sinna puuviljatoidu poole, aedvilja ja pähkleid ka. Jinjee on siin pildil 40 aastane: tema mees 61 aastane, lapsed üks säravam kui teine:) kodulehel kõik reas

Candidast kirjutab Jinjee järgmist:

Vastuseks kõigile neile e-kirjadele candida kohta kirjutan siia oma kogemuse candidaga. Olen olnud 100% toortoidul 13 aasat. Enne toortoitumist olin SAD (Standard American Diet - tavapärane ameerika toit) dieedil ja mul oli tõeliselt halb candida. Minnes üle 100% toortoidule, läks candida esialgu hullemaks, kuid seejärel kadus täiesti. Siis tuli aeg, kus ma olin 75% küpsetatud vegan dieedil ja 25% toortoidul ning minu candida sümptomid tulid tagasi. Minnes taas 100% toortoidule juhtus sama - alguses candida muutus paariks nädalaks hullemaks ja seejärel kadus täiesti.  Candida kadus seniks kuni ma olin 100% toortoidul. Aga ma teatud põhjustel vajusin aeglaselt  oma teelt 50% toortoidule.   JA JÄLLE tuli candida tagasi ja jäi minuga 2 aastaks. Siis ma olin taas võimeline sööma 100% toortoitu.  Seekord muutus candida taas hullemaks ja seda koguni 6 nädalaks. Ja uuesti kadus täielikult. 
Mis selle kõik  põhjustas? Mul on selle kohta mõned mõtted.
Esiteks ma märkasin, et mida pikem oli minu küpsetatud toidu periood enne toortoidule üleminekut, seda aeglasemalt  Candida kadus. Ma mõtlesin, et puuviljas olev suhkur oli osaline  Candida süvenemisel, kui läksin taas 100% toortoidule. Siis juhtusin lugema MD Gabriel Cousens raamatut "Rainbow Green Live Food Cuisine  ja sealt : kuidas prantsuse teadlased leidsid, et meie sisemine nö olustik põhjustab haigusi, mitte mikroobid. Ja ma mõistsin, et minu küpsetatud toidu perioodi sisemine mikrofloora oli ju täiesti erinev sellest, mil ma sõin elusat toitu - seega oli erinev ka keha reaktsioon puuviljasuhkrule. See toimis niipidi, et küpsetatud toitu süües ma ei talunud puuviljasuhkrut aga 100% toortoidul olles suutsin ma vastu võtta suuremas koguses puuvilja ja isegi mett! Minu puhul toimib see üsna ekstreemselt: olles 100% toortoidul üle 2 kuu sain ma juua suurtes kogustes apelsinimahla ja süüa lusikate kaupa mett ning tunda ennast suurepäraselt + ei mingit candida reaktsiooni.
Olles nüüd järjest 5 aastat toortoidul (välja arvatud mõned tõelised harvad juhud küpsetatud toitu), ei ole mul olnud märkigi candidast. Söön umbes 60% puuvilja, 20% aedvilja, 20% pähkleid; kuigi on aegu kus ma söön 70% või 80% või 100% puuvilja. Tarbin väga vähe maitseaineid: celtic soola, oliiviõli, mett ja tahinit. Ma peaaegu ei söö kuivatatud toite. Põhiliselt ikka võimalikult värske, töötlemata toit ning mõned lihtsad retseptid terviklikust toidust (whole food).
Olen 100% toortoidult olnud nö ära ja tagasi 4 korda ja iga kord olen kogenud täpselt sama. Algul candida läheb hullemaks, kuid siis kuskil kahe kuu jooksul kaob täiesti, seda isegi juhul, kui ma tarbin enamuses puuvilju. Tundub, et olles 100% toortoidul on sisemine seedesüsteem nii korras, et suudab ilusti vastu võtta, seedida puuviljades olevat magusat. Koos küpsetatud toiduga on kõik suhkrud kahjustavad. "Elustoidul" sisemusele on puuviljad teretulnud ja tervislikud.
Nii et, kui sul on candida ja sa soovid sellest lahti saada toortoidu abil, siis on oluline teada, et esialgu võib olukord mingiks perioodiks halveneda. Või püüad olla üleminekul toortoidule 2 nädalat kuni 2 kuud ilma puuviljadeta - olenevalt sinu sisemise mikrofloora olukorrast.

 http://www.thegardendiet.com/

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

Märkus: kommentaare saab postitada vaid blogi liige.