neljapäev, 27. detsember 2012

Sinu keha ei tee eales vigu


Sedakorda Victoria Boutenko (http://greensmoothiesblog.com/who-is-victoria-boutenko/) sulest. V.Boutenko on toortoidul alates 1994 aastast. 2004 tuli temalt siis roheliste smuutide loomine . Boutenko laste toortoiduraamat on nüüd ilmunud ka eesti keeles.
Victoria Boutenko Victoria Boutenko

Kas ei oleks suurepärane, kui oskaksime ise parandada oma autot - iga kord, kui see katki läheb?
See kõlab kui fantaasia, kuid just see on see, mida suudab teha sinu imeline keha!    Kui sa kriimustad oma nahka, siis veri puhastab haava mustusest, suleb vigastatud koha ning kooriku all hakkab kasvama uus nahk. Teatud päevade pärast ei pruugi sa enam nähagi, kus kriimustus on olnud. Kui sa neelad alla mürki, siis sinu keha tekitab oksendamise või kõhulahtise, et viia ärritav aine kehast välja ja seda nii kiirelt kui võimalik. Igasuge kahjustuse korral, teab meie keha täpselt, kuidas ennast ravida kõige efektiivsemal moel. 


Iga elusolend on häälestatud ellujäämisele, püüdele pikendada elu maksimumini. Iga organism teeb oma parima, et ellu jäämiseks kohanduda ümbritseva keskkonnaga. Seda imet nimetatakse elulise kohandumise seaduseks.  See seadus on alati eksisteerinud ja jääb alati eksisteerima.  Võime sellele seadusele leida tõendeid absoluutselt kõikjalt meie ümber – igas rohukõrres, mis tungib läbi asfalti, igas jäneses, kes muudab aastaaegadega värvi ja igas inimeses, kes suudab jääda ellu siin väljakutsete rohkes ja muutuvas maailmas. Ma olen sellest seadusest jätkuvalt hämmelduses, eriti sellest, kuidas see meid kõiki mõjutab. Kui me seda seadust tunneme, siis kaotame hirmu, et meie kehad võivad mingil kummalisel viisil haigestuda ning meid tappa. Meie kehad on häälestatud ellujäämisele, mitte suremisele. Haiguslik seisund meie kehas nagu näiteks: köhimine, aevastamine, palavik, erinevad valud, kõrge vererõhk jms ei ole midagi muud, kui keha püüe ellu jääda. On üsnagi irooniline, et kui keha terveneb peale tablettide võtmist, siis mitte nende pärast, vaid keha terveneb tablettide võtmisest hoolimata.  Tunnen suurt kurbust selle sügava mõistmatuse tõttu, mis valitseb isegi nii paljude tervisespetsialistide juures.  Soovin, et tehtaks rohkem uuringuid selles osas, mis näitavad kuidas inimesed saavad kasutada oma keha isetervenemisvõimet, selle asemel, et ravida sümptomeid. Sümptomite allasurumisega me töötame äärmiselt intelligentsele kehale risti vastu.  Eluga kohanemise seaduse kohaselt, meie kehad lihtsalt püüavad sobituda keskkonda sh ka kahjulike mõjuritega – näiteks saastatus, müra, kiirgus, suitsetamine, vähene päikesevalgus jne.  Lihtsalt öelduna püüab keha kohanduda tarbitavate kahjulike ainetega.  Sellele järgneb uus mudel, mis tegelikult püüab parimal moel kopeerida situatsiooni.   See mudel muutub kiirelt harjumuseks. See ei tähenda, et sinu super intelligentne keha himustab kahjustavaid aineid, vaid seda et ta on suutnud mürkidega kohaneda. Kahjuks, meie vaesed kehad on pidanud harjuma nii paljude kahjulike ainetega, et nad vaevu suudavad teha vahet kasulikul ja kahjulikul.  Olen pidanud seda imeliseks, isegi hämmastavaks, et inimkeha suudab ellu jääda nii paljude kahjustavate faktorite olemasolul: suitsetamine, ravimid, narkootikumid, ülesöömine toidust, mis on täis kemikaale, pidev siseruumides viibimine ilma päikese ja värske õhuta, praktiliselt liikumata, ülimalt kõrge elektromagnetkiirguse sees, 
hingates sisse saastatud õhu, käies fluori, kloori ja muude kemikaalide rikka vee all pesemas, pideva stressi olemasolu jne, jne. Lisaks kõigele oleme kohandunud teatud tegevustega, mis paistavad nii süütud ja kahjutud – näiteks me kanname kõrgeid kontsi ja make up´i, magame pehmetel madratsitel, kanname tumedaid päikeseprille, joome kohvi, sööme kommi ja palju muud. Minul võttis palju aastaid, et aru saada nendest nii öelda headest ehk mugavatest harjumustest, mis tegelikult osutuvad kahjustavateks.  On fakt, et ma olen muutnud nii palju tavaliselt aktsepteeritud ja heaks kiidetud nö harjumusi ja käitumismalle, et ma isegi ei hakka riskima ning neid siia artiklisse kirja panema. Need muutused on toonud mu kehale parema tervise ja minu ellu rohkem rõõmu. 
Tänases päevas on meie eludes nii palju segadust, et me maksame suuri summasid töötubade ja seminaride eest, kus õpetatakse, kuidas olla lihtne viisil, mida iga loom teab loomulikult. Kõige populaarsemad kursused ei ole mitte „Kas Marsil on elu?“ või „Kuidas saada miljonäriks?“, vaid need, kus õpetatakse kõige loomulikumaid käitumisviise: kuidas süüa, kuidas magada, kuidas lõdvestuda, kuidas sirgelt seista, kuidas korrektselt istuda, kuidas emotsioone väljendada, kui palju juua vett, kuidas hingata, isegi seda, kuidas minna tualettruumi. Olid ajad, kus me teadsime seda kõike. Ma püüdsin kujutada, milline võis olla naturaalne-loomulik inimene ja ma ei suutnud. 
Igaühes meis on nö   tuhandeid kohandusi, millega keha on pidanud leppima, et jääda ellu. Me maksame igaühe eest oma tervise ja eluea pikkusega. Tee parema tervise juurde on keha vabastamine neist kohandumistest. Iga, isegi ükskõik kui väike pingutus naturaalsema/loomulikuma elu poole annab tulemusi. Süües rohkem värskeid puu- ja aedvilju, magades avatud aknaga, kandes naturaalsetest materjalidest rõivaid, liikudes, päikese käes olles, 
aevastust mitte mahasurudes, haigutades-ringutades,   vähendades stressi, kasutusel mitteolevate elektriseadmete väljalülitamine, seebi ja teiste kemikaalide kasutamise vähendamine, mahetoidu ostmine ja veel tuhandeid teisi sh oma mikrolaineahju vaenlasele kinkimineJ 

Igal juhul, mitte kunagi ära tee uusi muudatusi oma elustiilis seetõttu, et keegi autoriteet neid soovitab. Alati kontrolli enda keha reaktsiooni sellele muudatusele. Kui tunned end hästi, lase käia. Näiteks minul on olnud harjumus süüa enne magamaminekut.  Kui püüdsin tuua söömise 2 tundi varasemale ajale, magasin otsekohe sügavamalt. Minu keha näitas, et see sobiks mulle paremini ja ma võtsin selle omaks. Pikapeale olen aru saanud, et sellised väikesed muudatused mõjutavad tegelikult üsna tugevasti minu tervist ja minu elu. 
Vahel omandab keha halvad harjumused nii tugevalt, et kasu nägemine võtab kaua aega. Näiteks mina olin harjunud magama pehmel madratsil. Kord juhtusin lugema artiklit, mis selgitas kõval alusel magamise eeliseid. Püüdsin magada põrandal, kuid sain hommikuks niisuguse seljavalu, et lõpetasin selle koheselt. Palju aastaid hiljem, matkasin Cascadian mägedes ja magasin maapinnal ligi üks kuu. Alguses sain ma kuskil nädalaks  seljavalu, kuid siis muutus mu uni nii magusaks, et ma ei olnud kunagi elus nii hästi maganud. Sellest ajast magangi ma kõvematel pindadel, kuna pehme madrats teeb mu selja valusaks. 
Ma julgustan teid järgima oma intuitsiooni ja oma enda kogemust. Ma ei soovitagi teha mis iganes, kuna mina või mõni teine eksperdiks nimetatu seda soovitab. Oleme kõik individuaalsed ja erinevate keha vajadustega. Me peame ise olema enda parimad eksperdid. 
Teeme ühe katse. Kui sa oleksid ühes kenas viljapuuaias ja korjaksid ühe vilja – siis mis vili see oleks? Pirn, õun, banaan, viigimari, papaia, viinamarjad, avokaado, mango, kirss, apelsin? Kas kõik, kes seda artiklit loevad, korjaksid sama vilja? Kindlasti mitte. Oleme kõik erinevad. Sinu keha teab, mida sa vajad. Mis iganes vilja sa ka ei  noppinud, sinu keha vajab seda täna. Sinu töö on anda oma kehale, mida ta vajab. Homme vajab sinu keha kas sama või hoopis teist vilja. Las sinu keha juhib.  
Kujuta, et sinu paremasse silma kukub mingi prügitükike. Milline silm hakkab pilkuma? Sinu parem silm hakkab! Sinu vasak silm ei pilgu ja seda mitte mingi vea tõttu, sest sinu keha ei tee vigu. Me oleme loodud perfektselt.  Kui alahindame looduse tarkust ja lõpetame keha sõnumite kuulamise, siis oleme suures hädas.  Näiteks, milline on meie tänase ühiskonna vastus palavikule? Aspiriin.  Mina usun, et kui minu kehas tekkis palavik, siis ma vajan palavikku. Kui minu kehas tekib kõhulahtisus, siis ma olen õnnelik, et võin hoida kokku raha soolepuhastuse koha pealt. Praegu, kui ma neid ridu kirjutan, siis olengi hämmeldunud, et mul on need sümptomid kõik olnud. Kuid sellest ajast, mil võtsin omaks loomulikuma elustiili, ei ole ma olnud haige palju aastaid. Võttes tableti palaviku, kõhulahtisuse jms vastu, töötame oma keha arukuse vastu.  Meie keha ei tee kunagi vigu. Kui me kuulame oma keha hoolikalt, siis teame alati, mida teha parema tervise jaoks. 
Ma tahaksin teile rääkida loo sellest, kuidas mina esimest korda oma eha kuulama hakkasin. 10 aastat tagasi, kui olime koos perega olnu toortoidul vaid paar kuud, hakkasid minu lapsed tundma isu erinevate puuviljade järele.  Sergei küsis mangosid ja mustikaid, Valya küsis oliive, viinamarju ja viigimarju. Kui andsin Sergeile mango, siis ta sõi selle koera ja küsis juurde. Ükskord ostsin kasti mangosid ja lootsin, et sellega saab läbi terve nädala. Kuid Sergei istus maha ja sõi kõik kohe ära. 
 Ainus mis ta ütles oli, „ma soovin et siin oleks rohkem mangosid!“  Sama asi juhtus mustikatega. Ostsin kilo marju ja ta sõi need kohe ära.  Valyale meeldisid viigimarjad. Ta küsis värskeid viigimarju, kuivatatud viigimarju, musti ja rohelisi viigimarju. Tundus, et ta ei saa kunagi viigimarjadest isu täis. Nii meeldisid talle ka oliivid ja viinamarjad. 
Sel suvel külastasin Dr. Bernard Jenson, maailmakuulsat kliinilist toitumistapeuti. Ma küsisin Dr. Jensen´ilt, mida peaks Sergei sööma, et saada üle diabeedist. Dr. Jensen vaatas oma raamatutesse ja ütles, et parim Sergei jaoks on süüa rohkem mangosid ja mustikaid. Ma olin šokeeritud. Seejärel küsisin, mida peaks sööma Valya oma astmaga. Ta ütles, et viigimarju, oliive ja viinamarju. Ma ei suutnud tema sõnu uskuda. Ütlesin, „et täpselt seda on minu lapsed küsinud!“ Seejärel küsis Dr. Jensen,  mille järgi minul isu on. Ja ma vastasin, et ma ei tea seda, kuna olen alati ostnud poest valmistoite. 
Dr. Jensen aitas mul aru saada, et meie kehad loomulikul viisil tunnevad tõmmet toitude vastu, mis aitavad meil terveneda. Minu laste kehad tegid seda kiiremini ja paremini, kui minu täiskasvanud ja vanem keha. Mina ja minu abikaasa hakkasime pöörama rohkem tähelepanu sellele, mida meie kehad meile räägivad ja paari nädalaga leidsime oma isud üles. Täna sööb igaüks meie perest veidi erinevalt. Ma tean, et kui oleme leidnud tee tervisliku toidu juurde (mitte kohvi ega sõõrikute juurde), siis keha küsib ise teatud toite.  Inimkeha on palju ilusam ja suurepärasem, kui oskame seda ette kujutada. Lihtsalt pea meeles – SINU KEHA EI TEE VIGU.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

Märkus: kommentaare saab postitada vaid blogi liige.