laupäev, 19. jaanuar 2013

Kas sa elad või hingad?


Lastega koos kasvamine annab praegusel ajal palju võimalusi lugeda uuesti vanu ja avastada uusi lasteraamatuid - mis ei jää üldse alla kõige vaimsematele hiigelteostele. Ka muinasjutus on kogu tervik olemas - leia vaid see sõnade vahelt üles. Igas raamatus on kõik kirjas...
Sigrid võttis raamatukogust Eleanor H. Potter raamatu "Pollyanna" 

Preili Polly peatus hetkeks mõtteis ja jätkas siis aeglaselt: „Iga päev kell 9 hommikul loed sa mulle pool tundi. Enne kella üheksat teed oma toa korda. Kolmapäeviti ja laupäeviti pärast poolt kümmet enne lõunat õpid sa Nancy juures keetma ja küpsetama.  Teistel hommikutel õmbled minuga. Õhtupoolikud jäävad siis klaverimängu õppimiseks. Muusikaõpetaja muretsen sulle otsekohe,“ lõpetas ta otsustavalt ja tõusis toolilt.
Pollyanna hüüatas poolhirmunult.
„Aga, tädi Polly, sa ei jätnud mulle sugugi aega … elamiseks!“
„Elamiseks, laps! Mida see tähendab? Sa elad ju kogu aeg.“
„No muidugi ma h  i n g a n kogu aeg, aga see pole ju elamine. Elamiseks nimetan ma …, kui saan teha seda, mis mulle meeldib: väljas mängida ja lugeda (iseendale muidugi), mäe otsa ronida, Tomi ja Nancyga juttu ajada, kõike teada saada inimestest ja majadest ja üldse kõigest iga pool nendes toredatest tänavates, kust ma eile läbi sõitsin. Seda nimetan ma elamiseks, tädi Polly. Paljas hingamine pole ju elamine!“

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar