reede, 2. mai 2014

Eckhart Tolle vastus küsimusele kas ta on taimetoitlane ja miks Dalai Laama ei ole...

Eckhart Tolle näeb hea välja:) - ütlen seda seetõttu, et toortoitumist peetakse hea väljanägemise üheks alustalaks. Tahad vanas eas olla terve, tuleks toortoituda - nii räägitakse. Samas olen just vaadanud alati nii Dalai Laamat (78 aastane), kui Eckhart Tollet (66 aastane), kes toortoitumata oma ea kohta näevad välja suurepärased. Mitte nii sportlikud:), kuid vapustavalt head. Mis nad siis oma toidu kohta ütlevad...
Aprilli lõpus tehtud foto









Photobucket

Peale mitmeid katseid sain lõpuks ära kuulata Eckhart Tolle vastuse küsimusele kas ta on taimetoitlane ja kui ei ole miks ta ei oleJ. Katseid seetõttu, et Tolle TV lehel http://www.eckharttolletv.com/ oli selle küsimusega video üleval, kuid kolmandiku peal jäi seisma (kõige huvitama koha peal) ja klipi ekraanile ilmus märge – tahad vaadata, osta äraJ. Eks ma siis ostsin ja seejärel tuli välja, et ostsin küll ja sain maikuu Tolle TV numbri vaatamiseks, kuid see konkreetne video käis aprillinumbri juurdeJ. Kuna ma juba olin liialt uudishimulik, tuli osta ka aprillikuu väljaanne...

Niisiis KÜSIMUS Eckhart Tollele: vägivallatuse aspektist lähtuvalt, suurtest usunditest lähtuvalt soovitatakse taimetoitlust. Kas see on vajalik vaimses plaanis ja kas Teie olete taimetoitlane ja kui ei, siis miks?
Eckhart Tolle alustab vastust Dalai Laama vastusega. Dalai Laama on kodus taimetoitlane, kuid reisides sööb seda, mida pakutakse st kõike. Ja ka Dalai Laamalt küsiti (ja ka mina olen omal ajal mõtisklenud selle üle) – miks ta sööb liha. Dalai Laama vastas: Sellepärast, et ma olen harjunud.

Kas pole kaunis vastus! Olen pikemat aega vaadanud kõrvalt, et enamjaolt toimub oma toitumisviisi õigustamise nimel ründamine ehk enesekaitse, kuna küsija kas kaitseb oma või peab oma valitut paremaks (seega annab märku, et sina oled kehvem). Leidsin, et igaüks sööb ikka seda, mis talle meeldib. Kuid Dalai Laama vastus näitas mulle taas kord, et peale meeldimise on veel üks oluline põhjus ja see on harjumus. Meeldivaid toite on ju palju, kuid me jääme sööma või pöördume peale erinevaid katsetusi tagasi ikka selle juurde, millega me  oleme harjunud. Olgugi, et näiteks toortoit on ka maitsevJ. Ainult me ei julge iseendale ega teistelegi seda tunnistada – tundub liiga lihtne vastus. Sestap tormame ennast õigustama: mulle see ei sobinud, mul hakkas halb, ma ei saanud ikka kõiki aineid kätte + erinevad uuringud jpm. Dalai Laama aga lubab endale lihtsustJ ja ei keeruta. Söön, sest olen harjunud. 
Vaatame, mis Tolle veel ütleb.


Eckhart Tolle märgib edasi: Mul tuleb esiteks öelda, et ma mitte kunagi ei määratle ennast koos mingi käitumisega, kuna See Mis On peab tulema sinu seest. See Mis on – mida keha vajab, tahab või mida sa tunned, et on õige sinu jaoks süüa. Ja loomulikult, kui sa sööd liha ja ka mina söön liha - teatud sorti liha ja väga harva. Kui on võimalik, tuleb teadvustada, et toiduainetööstuses on tohutul hulgal ebateadvuslikkust loomade kohtlemise osas. See on äärmiselt kohutav. Iidsetes kultuurides austati looma, kes ära söödi. Oli respekt looma hinge vastu.  Ja see tuleb uuesti tagasi tuua juhul, kui meist kõigist ei saa taimetoitlasi. On tähtis harjutada sügavat austust nende eluvormide vastu, kelle me tapame toidu jaoks. Jah, muidugi me tapame ka taimi, võib öelda, et ka taimed on eluvormid. Võib öelda, et selles on oma tõde. Taimed on madalamal teadvuse tasandil, kui loomad. Sestap meid ei häiri nii väga taimede tapmine. Iga söömisakt on tegelikult hävitav. Kahjuks oleme ikka me siin oma füüsilistes kehades ja seetõttu iga kord, kui me paneme endale midagi suhu, siis me hävitame selle konkreetse eluvormi. Ka igal aed- ja puuviljal on teatud teadvus. Ka nemad on eluvormid, seega on oluline omada austust – respekteerida seda ja omada tänutunnet, et teatud eluvorm ohverdatakse sinu keha ellujäämiseks. Meil on intuitiivne tunnetus, et teatud eluvormid on arenenumad, intellektuaalsemad, kui teised. Sellele võib muidugi alati vastu vaielda – ah kus sa seda tead, et vihmauss või kala või auster on teadvuselt madalamal kui näiteks hobune. Kuid, kui sa kuulad iseennast, siis oma sügavast sisemuses teame, et teadvus võib olla üks, kuid teatud eluvormid avaldavad seda tugevamini, kui teised.   Seega paljud inimesed ei üllatu, kui näevad teisi söömas lehma või siga, kuid samad inimesed on šokeeritud nähes teisi söömas hobuseid või koeri. On teatud põhjus, miks see nii on. On intuitiivne arusaamine, et koer on rohkem arenenud teadvusega ja kõrgema teadvusega vormi on raskem toiduks tappa. Seega peame oma kultuuris pöörduma tagasi selle juurde, et me respekteerime neid eluvorme, keda toiduks tapame – nii taimi, kui loomi. Ja võimalik on, et siis me ei hakka enam loomi tapma. Ja kui sina oled sellest juba loobunud, siis on see suurepärane. Praegusel ajal on oluline tõsta kollektiivset teadlikkust –  kuidas koheldakse loomi tapamajades, mis on kohutav ja täieliku ebateadlikkuse manifestatsioon. Kui sa sööd liha, ole ettevaatlik ja vaata, et see ei tuleks masstootmisest. Harjuta aupaklikkust ja tänutunnet selle eluvormi suhtes, kes tapetakse ja teadvusta ehk püüa põhjustada nii vähe kannatusi, kui võimalik. Minemata sellega äärmusesse nagu teatud india sektid, kus ei tohi tappa enam ka mitte ühtegi sääske ega kärbest. See võib olla liiga äärmuslik. Mina ise  ikka tapan sääse, kui see lendab minu peale öösel. 
Ma ei tee seda, kui viibin õues. Kuid kui algab sissetungJ majja või sipelgad vallutavad sinu köögi… siis te saate neile öelda, et palun, kas te ei võiks ära minna või ma kasutan teatud vahendeid. Ka sipelgad on teatud eluvorm ja osa teadvusest. Niisiis esimene asi, mida teha ja see on selline, mis ei ole ka mingil moel ebareaalne – on tõsta teadlikkust selles osas, mida me loomadega lautades/tapamajades teeme ehk kuidas kohelda loomi inimlikult. Sestap ma kujutan ette, et igaüks võib seda informatsiooni jagada, kuna tänasel päeval on see muutunud nii lihtsaks. Vahel peavad inimesed lihtsalt nägema, kuidas loomi koheldakse, et nad saaksid teha oma elus muudatuse ja nad ei osta enam toitu, mis on toodetud sel viisil.  Ja ära mõista hukka kedagi, kes  ei ole taimetoitlane. Pea meeles, et Dalai Laama sööb liha ja Hitler oli taimetoitlaneJ. Hitler, kui tema ette pandi kanasupp, märkis: „Mis sa mulle annad, kanalaiba supp – ma ei taha seda“. Kui sa oled taimetoitlane on suurepärane, kuid ära lase sel kasvatada sinu ego. Ja olles siis, kas taimetoitlane või mitte – austa kõiki eluvorme ja pea meeles, et eluvormis olev hing on surematu. On see siis tigu või lehm või koer või inimene. Sa ei saa tegelikult kedagi „tappa“. Oluline on mitte põhjustada kannatusi.

Kui sa leidsid, et see blogi on sulle andnud teadlikkust, ideid, inspiratsiooni - toeta Päikesetoidu kirja- ja tõlketöid MTÜ Päikesetoit   EE041010220203927226


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar