kolmapäev, 25. november 2020

Hirm ja haigus maskikandmise taga



Ma ei läheks hambavaluga silmaarsti juurde. Ma ei läheks südameprobleemidega hambaarsti juurde. Kui ma jalaluu murran, siis vererõhu ravimid ei aita mind. Ja kui mu eluviisi annab vähegi parandada, siis ma teen seda enne arsti juurde minekut.

Maskikandmise ja eneseisolatsiooni osas kuulan ma mitte südamearste, toidulisandi müüjaid arste või mingi muu spetsialiteedi arste. Ma kuulan virolooge, epidemiolooge, rahva tervise spetsialiste. Ja kuulan konsensust – st seda, mida suurem osa virolooge, epidemiolooge oma kogemuse baasil ütlevad. Nad on töötanud viirustega ja bakteritega aastakümneid, viibinud kolletes (Ebola jms). Kas konspiratsiooni ja vandenõu inimeste poolt levitatud nö spetsialistide videod ei loe? See oleneb – fakte tuleb kontrollida – lihtsalt väited, et kõik seal üleval tahavad sind tappa ja haigeks teha ei ole väga faktipõhised. On ka siin tegelikke fakte, mida on väänatud ja on tegelikke fakte, mida on liigselt võimendatud. Ma seaksin küsimärgi alla väite, et peavoolust eemal olevad tiitliga isikute ainus soov on inimesi päästa. Ja samuti selle, et kogu maailma viroloogid on ajupestud ja ei saa asjast aru.

Kas ma võiksin oletada, et Big Pharma on kõik oma käpa alla pannud? Oletame. Võtame alternatiivse poole. Hirm põhjustab stressi, stress aitab haiguse algel kasvada, kas pole? Ma ei saa maski kanda, mul hakkab kohe halb? Maskikandmine tegitab haigusi? Mujal sunnitakse juba haigeid inimesi maske kandma ja nad surevad? Ma olen millegi sellisega  puutunud kokku teisel alal – toitumises. Ma istun maha omnivooriga, kes ütleb, et liha peab sööma, sest sealt saab valku! Tuleb tuttav ette? 😀No ma istun temaga maha ja räägin faktidest. Faktid ütlevad, et taimsest toidust saab piisavalt valku. Kas minu vastas istuja jätab lihasöömise maha? Ei. Sest ta ei söö liha valgu pärast – talle meeldib, ta on harjunud ja nii on mugav. Mida rohkem ma peale pressin, seda rohkem ta vastu ajab. Pigem saab hästi vihaseks. Ta hakkab taimetoitlaseks – kuu aja pärast helistab ja ütleb, mul on nii halb olla, ma olen nii nõrk, nii väsinud – see on taimetoidust. Kas on? Teine variant on, et tuttav alustab taimetoitlusega ja nädala pärast on tal nii hea olla, lausa uskumatu, kui hea. Kas see on ainult taimetoidust? Vaevalt. Kas omnivoor võib haigeks jääda - loomulikult. Kas taimne toituja võib haigeks jääda - loomulikult. Kas toit on ainus põhjus, miks nad haigeks jäid - vaevalt küll.

Kui ma nüüd istun maha inimesega, kes ütleb, et maski tekitab neurodegeneratiivseid haigusi. Ja ma esitan talle faktid – et ei tekita. Siis kas ta paneb maski pähe? Ei. Sest ta ei keeldu maskist nende nn neurodegeneratiivsete haiguste pärast. Ta ei taha maski kanda. Miks? Viilma ütleb, et seal kus on sund, seal on protest. Kõik teavad seda, see on lapsena hästi meelde jäänud õppetund. Protestiviha on suur stress. Teine, mida Viilma ära märgib kopsude ja hingamisega seotud probleemide osas – on vabaduse puudumise tunne. Kaks sellist stressi, mis võtavad hingest kinni küll.  Ja need on meil kõigil olemas. Hea uudis, et stressist saab vabaneda. Kui ma lähenen maskikartusele Byron Katie moodi, siis ma sean küsimärgi alla: „Mask tekitab mulle terviseprobleeme.“ – Kas see on tõsi? Ja kui ma selle ümber pööran ehk peegeldan, siis ma saan ühe variandina: „Minu mõtlemine põhjustab mulle terviseprobleeme.“ On mõtisklemise koht küll? Ja kui ma räägin alternatiivsest poolest Luule Viilmast ja Eckhart Tollest, Byron Katiest ja Sadhgurust  - siis kolm viimast neist on elus ja aitavad kõiki neid, kes praegusel raskel ajal stressis on. Ilma vandenõu ja surmahirmuta. Maskihirmust saab üsna lihtsalt oma pingutusega vabaneda. Ja kui inimesed, kes Tollet ja Sadhgurut varem aina lugenud on ja nüüd ütlevad, et nad on ajupestud (peaasi, et ei peaks faktidele otsa vaatama ja arvamusi muutma). Siis ma seaksin ka selle väite küsimärgi alla ja ümberpöörates "Ta on ajupestud" leiaksin ennast sellise variandi ees: „Minu mõtlemine on ajupestud.“ Need on nüüd psühhosomaatilised põhjused, miks mask võib vaevust põhjustada.





Ja loomulikult ma usun, kui inimene ütleb, et tal hakkab halb maski pähe pannes. Kui psühhosomaatiline põhjus ei ole aktuaalne, siis kindlasti on kehva tervisega inimesi, kel on mingi haiguslik seisund. Mask aitab selle peidetud haiguse välja tuua ja seega tuleks otsida abi vastava eriala spetsialistilt. Ja nüüd ongi selleks kogukond, kes sellisel keerulisel ajal tuleb kehvema tervisega inimestele appi ja aitab neil teha ostud poest (mida ei saa neti kaudu teha)  ning toetada neid haigusperioodil, kuni keha ennast kogub ja suudab taas maski kanda.



Mis puutub sellesse, et vaeseid välismaa vähihaigeid sunnitakse maski kandma, siis siin on mitmesuguse infoga tegemist. On vähihaigeid kes on täiesti võimelised maski kandma ja seda ka teevad ning teisigi paluvad sama teha, kuna nemad on ravi tõttu olukorras, kus iga viirus kergesti külge hakkab. On inimesi, kes sotsiaalmeedias üürgavad, kui halb neil maskis on ja kui suured on nende hingamisraskused. On postitatud päris mitmeid videosid neist, kes ilma maskita poodi või kliinikusse lähevad.  Kui neil palutakse mask pähe panna või ruumist lahkuda, on selle haige inimese suust tulnud selline südantlähestav ja kõva kisa, näidates kopsumahtu, mis ka ooperilaulja kadedaks teeb. Sellisel juhul on kindlasti tegemist psühhosomaatilise probleemiga – hirmu ja viha maandamine oleks omal kohal.

Siin on üks pikalt maki kandev, ravimeid tarbiv noor naine. Sa võid olla posiitivne maski suhtes ja suuta olla "tervem", kui terved inimesed. Suhtumisest oleneb väga palju. Sa saad ennast ise palju aidata. Vali omale õige mask.





Kui ma üldse olen sellises olukorras sarkastiline, siis ainult nende osas, kes mitte Big Pharma aga Big Wellness toodangut – toidulisandeid, vitamiine, imerohte, tilgakesi müües on alati väitnud, kui terved ja tugevad nad „looduslikku“ kasutades on. Ja ma olen seda ikka uskunud ja nüüd tuleb välja, et huvitaval kombel on see kõik üks suur õhuloss, mis väikese maski näole asetamisest kokku kukub.  

Ja mis saab, kui sa liigud mask peas:



Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar