esmaspäev, 18. oktoober 2010

enne kui te rohelise oma laualt välja jätate

Ma olen nüüd pikalt pidanud päris mitmele inimesele selle taldrikutäis rohelist ohustab tervist selgitama omapoolseid vaatenurki.


Parem ma panen kirja (ja lühemalt enam ei saanudki aga pikemalt oleks küll võinud) selliseid vaateid:

Intensiivpõllumajanduse toodang ei ole inimesele tervislik valik EI TAIMENA; EI LIHANA; EI PIIMANA; EI MUNANA – seega , kes soovib oma tervise eest hoolt kanda vajab enda maatükki, tuttavat mahetalunikku ja soovi lahtiste silmade ja kätega korjata omale talveks varusid. Investeering Maa tervisesse ON INVESTEERING enda ja lähedaste tervisesse. Seega jah, soovid kahjulikku vältida tuleb vältida mitte ainult rohelist vaid kõike toitu. Ja kõike sööma vähem – tunduvalt vähem. Võibolla siis Jasmuheeni variant.

Algas see siis nüüd Maalehe artiklist ...Terje Eliase töö, mille käigus ta analüüsis poodides ja turgudel müügil olnud köögiviljadest võetud enam kui tuhandet proovi...
Kõige parem on enda kasvatatu,” ütleb teadlane. “Kui ei ole väetanud, siis on teada, et seal ei ole nii palju nitraate.”

Nitraadid tähendavad anorgaanilises keemias lämmastikhappe soolasid ja orgaanilises keemias lämmastikhappe estreid.

Nitraadid, mis on soolad, koosnevad kahest ioonist – metalli katioonist ja nitraatioonist (NO3-).Keemiliseks sidemeks on seal iooniline side. Nitraadid, mis on estrid, ei koosne ioonidest ja seal on kovalentsed sidemed

Kovalentsed sidemed moodustuvad eriti mittemetallide aatomite vahel. Mittemetalli ja metalli aatomi vahel tekib tavaliselt iooniline side, metallide aatomite vahel metalliline side.

..............põhjalikumalt ja pikemalt artikkel http://www.paikesetoit.ee/taldrikutais-rohelist-kas-votta-voi-jatta

MIS MA SIIS KOKKUVÕTTEKS TAHAN ÖELDA:

Minu kodumullas kasvanud võilille leht ei ole väetatud, ei ole tehtud putukatõrjet – ükski kahjur ei ole suutnud veel ära süüa seda küllust, mis valitseb võilille maailmas, ta on saanud valgust-päikest, ei ole pidanud kiirendatud korras kasvama, ei ole tema ümbert korjatud ära teisi tami – kui temas on nitraate siis need on orgaanilised, looduslikud ühendid, mida taim kasutab oma kasvuks ja kui mina teda söön saab minu keha vajaliku lämmastiku looduslikust ühendist.

Kui minu aknalual kasvab talvel roheline minu kodu mullas või lumevees siis on keemiline koostis loomulikult teine aga see ei ole kahjulik minu tervisele. Ma ei kasvata ka aknalaual kilodega rohelist. Purkides on küllalt suvist rohelist kuivatatult. Seda kuivatatud materjali saab väga edukalt kasutada smuutides.

Talvine köögivili Hispaaniast ja Hollandist – mida meie poes ja turul müüakse ei kasva loodusliku päikese käes vaid on PLASTICULTURA – suurtes kuni kilomeetri pikkustes kilehoonetes väetistega kasvatatud taimed ON vaesed ja kurnatud. Me võime naerda siin Anastasia väiteid, et oma maatüki muretsemine on hädavajalik. Seetõttu ongi kummaline Eesti suhtumine. Meie põhiosa arstkonda minestab taimetoitlast nähes, vähe targem arst nagu Luule Viilmaa visatakse või kividega surnuks. USA ja Inglismaa ja Saksamaa arstid PhD ja MD tiitlitega tsiteerivad oma raamatutes veedasid ja piiblit, räägivad keha seotusest vaimu ja hingega. Nende raamatutes on veekristallide pildid, toidu aura fotod jms. New Yorgi ja Inglismaa toitumisterapeutide kodulehel on üleval kohustusliku kirjandusena raamatuid, mida meie meditsiinilise haridusega arst mitte kunagi oma lugemisvarasse ei võta ja ka oma patsiendile lauslollusena ära keelab.

KEDA sa kuulad, MIDA sa teed, KUIDAS sa sööd – see ON sinu valik. Leia omale sobiv.

3 kommentaari:

  1. Tänan põhjaliku selgituse eest! Mulle väga meeldib, et Sa nii põhjalikult süüvides asjadele lähened. Kuigi tõepoolest on paljud asjad ka tunnetatavad, isegi kui pole teaduslikku tõendit :)
    Aga üks küsimus on mul siiski veel. Nimelt, kas Sa saaksid veidi tutvustada toortoidule üleminekut rinnaga toitmise ajal? Kas tuleks kuidagi ettevaatlik olla või et kas keha eraldab toksiine rinnapiima? Pean just silmas ülemineku perioodi n.ö tavaliselt toitumiselt. Või ehk oskad soovitada vastavat kirjandust kas siis raamatute või neti-lehekülgede näol. Inglise keeles sobib ka hästi. Mul endal pole veel leida õnnestunud.
    Maria

    VastaKustuta
  2. Mina olen ise läinud üle rinnaga toitmise ajal. Laps oli 4 kuune. Läksin päevapealt üle aga ma ei olnud liha-kala-munasööja olnud juba aastaid. Samas sõin kooke ja makarone, piimatooteid. Ja ma olin enne üleminekut pH teooriast ja toitumisteraapia koolist vaimustatult joonud omatehtud rohelist vett - korjasin oma aiast rohelist ja blenderdasin veega ära. Jõin sedakohe peale lapse sündi paar kuud. Olin sellega väga ettevaatlik, kuna siis oli see toksiinide liikumise jutt ja detoksifikatsioon juba selgemaks saanud. Uurisin jääkainete väljutamist rinnapiima kaudu - kuidas see võiks lapsele mõjuda. Arvamusi ja selgitusi on mitmeid: arvatakse, et jääkained ema kehast lähevad rinnapiima. Ma lugesin sel ajal palju paastuarstide raamatuid ja sattusin ka paastuga ravimisele raseduse ajal. Jah, jääkained liiguvad ja võivad liikuda ka ema sees ja väljas olevale lapsele. Aga... kui ema ei puhasta ennast ka siis ei jää kõik toksiinid ema sisse vaid liiguvad pratamatult lapseni. Kui puhastusprotsess on kannatlik ja aeglane ja osatakse keha märke jälgida on enda puhastamine järk - järgult vajalik. Kui ema on haige siis ei saa oodata ca2-3 aastat kuni laps rinnast võõrdub. Selleks ajaks on laps ju samuti ema söödava toidu mõjul ikkagi saanud kõik mis ema sööb. Mina nägin toortoidule üleminekul just seda miks ma sellise valiku tegin - gaasid jäid väiksemaks, juuksed kasvasid taga olevale ärakulunud kohale tagasi, peakõõm taandus. Minule oli see piisav boonus. Negatiivne ilming:) oli see, et lapse unevajadus vähenes peaaegu silmatorkavalt. Oled harjunud, et 4 kuune laps magab 2-3 päevast und. Aga siis tuli praktiliselt ainult üks pikem päevauni, vahel harva mõni teine. Minu enda unevajadus vähenes ka, ja see oli suurepärane. On kaks raamatut laste ülemineku kohta. Ma otsin need üles ja panen siia kirja.
    Üldiselt on see väga individuaalne - kui valget jahu, suhkrut ja pastöriseeritud piima on söödud vähe ei ole üleminek üldse märgatav. Mina ei olnud lihasööja ja minul ei esinenud ka mingeid nähtavaid-tuntavaid tunnuseid. Ma ütlen ka seda, et näiteks 50% toortoidule üleminek võib olla kohe - toorhommikusöök ja toorlõuna oma soojade suppidega. Ülejäänud tasapisi. Ja ikka ennast ja last jälgides. Mina jälgisin oma last väga hoolikalt ja kõik oli ok.

    VastaKustuta
  3. Vat siin on ilus ülevaade laste kohta saadavast materjalist:
    http://www.rawbc.org/raw_kids.html

    VastaKustuta