esmaspäev, 10. september 2012

Jeff Atwelli intervjuu


Ma otsisin veel välja head materjali väikelaste kohta, üks mees veel Jeff Atwell, kes Woodstockil oli
http://www.youtube.com/watch?v=d9nofUv8WMw

oma imelise toortoidulise lapsega (kes 3 eluaastal enam ainult toortoitu ei söönud, kuna tema kasv oli 70% omaealistest.):






Intervjuu Jeff Atwelliga
OK, esiteks  tutvusta ennast…sinu nimi, sünniaasta, kus sa elad … sinu veebilehed, blogid, mida momendil pead (intervjuu on tehtud 2010 aastal)?

Minu nimi on Jeff Atwell. Olen sündinud 1978. Olen olnud 100% low-fat raw vegan (madala rasvasusega täistaimetoitlane) 2007 aasta keskpaigast ja 100% puuviljatoiduline alates 2009 aasta detsembrist /ja on seda ka täna 2012/. Selle aasta (st 2010) juulist kolisime Valenciasse, Californias. Enne seda elasime 8 aastat ühes Pasadena korteris.  Valencia & Pasadena on mõlemad Los Angelese lähedal. Valencia on saanud oma nime ma arvan apelsinide järgi, siin lähedal kasvavad apelsinid. Igal juhul ideaalne paik puuviljatoidulisele. 
Mul ei ole oma kodulehte, olen aktiivselt kirjutanud paaris foorumis ja facebookis.
Oled Lõuna Californias, kas sa oled siin ka üles kasvanud?

Ei, ma sündisin ja kasvasin Ohios ja minu vanemad ning suurem osa suguvõsast on ikka veel seal. Liikusin Californias 2002 aastal, 24 aastasena, et käia siin koolis.

Lugesin foorumist, et jäid koduseks isaks, et vaadata oma puuvilju armastava 1 aastase tütre järele. Kuidas sulle see meeldib? 

Lühidalt öeldes, see töötab hästi. Enne oma tütre sündi, olin üliõpilane. Ametlikult olen seda praegugi:).

Kas sinu tütar saab veel rinnapiima. Kui jah, siis kuidas tuleb toime töötav ema?
Jah, ta saab siiani rinnapiima. Ema pumpab tööl olles rinnapiima välja. Ma olen loomuliku lapse kasvatuse poolt. Seega ma arvan, et oleks parim, kui lapse ema saaks olla temaga kodus. Sel juhul saaks laps värsket rinnapiima ja seda vahetult rinnast ning see oleks hea nii emotsionaalselt kui füsioloogiliselt.  Kuid elu toob teatavasti teatud piiranguid, millega tuleb leppida. 
Minu abikaasa armastab oma tööd ja teenib rohkem kui mina suudaksin. JA minu naisele meeldib rohkem töötada, kui olla kogu päeva lapse juures. Ja mina samas naudin väga Rose´iga koosolemist. On vähemalt hea, et me mõlemad ei pea töötama ja ei ole vaja kutsuda kedagi võõrast.

Kas sinu naine sööb samuti puuvilju?
Minu naine armastab puuvilju, kuid ta on üles kasvanud Hiinas ja naudib siiani stir-fry aedvilja vähese lihaga (maitseainena) /2012 on jäänud veel naise menüüsse muna /.  See on olnud meievaheliseks vastuoluks. Minu naine on alati teadnud, mida ma arvan küpsetatud toidust. Kuid rahu säilitamiseks arvan, et seda ei ole vaja iga kord talle ette heita, kui ta sööma asub. Pigem olen heaks eeskujuks.
Rose, meie tütar, on nüüd 17 kuud vana. Ja tarbinud ainult rinnapiima ja puuvilju. Olen väga rõõmus, et abikaasa on sellist valikut lubanud ja toetanud. 

 
Nüüd kui sa oled olnud ainult 100% puuviljadel, milline on sinu otsus? 
Jah, 01. Detsembrist 2009 olen 100% puuviljadel. Ma väga naudin seda. Enne seda koosnes minu menüü puuviljadest ja rohelisest, kuid rohelise söömine on mulle alati tundunud pingutusena ja raskevõitu. Lugedes Mangost, Kvetast, Anne Osborne´ist, Fruity Jules´ist otsustasin samuti proovida. Minu peamiseks motivatsiooniks oli see, et puuvili maitseb minu jaoks kõige paremini. Ja ma aktsepteerin ka puuviljatoitluse eetilist külge. 

Oled sa täiesti puuviljatoiduline st sa ei tarbi kuivatatud jms töödeldud kraami? 
Jah, 100% värske ja töötlemata, 99% orgaaniline mahevili. Ei konserve, ei külmutatud vilju, ei kuivatatud vilju. Näiteks mangod on minu lemmikpuuvili aga enamik USA-sse sissetoodud Viljadest on läbinud kuumavee töötluse. Ja enam ma neid ei söö. Söön ainult kohalikke mangosid, mis on kuumtöötlemata.
Ma tarbin puuvilju nii nagu nad on st ei mahlasta. Arvan, et mahlaga kaotame mõningaid vajalikke toitaineid. 

Ma arvan; et sa ei tarbi ka toidulisandeid; tablette?

Jah, ma ei tarbi toidulisandeid; ei muretse oma B12 taseme pärast. Vähemalt mitte seni, kuni ma märkan mingeid muutusi oma tervises. Kuna paljud 80/10/10 järgijaid kutsuvad end puuviljatoidulisteks, siis mina võin ennast nimetada „rangeks puuviljatoiduliseks“:) – minu menüüs ei ole pähkleid (ka mitte kookost), ei ole seemneid (välja arvatud kiivi, maasika jms seemned), ei ole rohelist, ei ole soola, ei ole herneid, ei ole meretaimi. 

Kas sa kasvasid üles tavatoidu dieedil? Kui sa muutsid oma toitumist, märkasid sa muudatusi? 
Jah, kasvasin üles tavatoidul. Ei olnud tegelikult suur lihasööja, kui jõin palju piima. Arvan, et mulle on alati meeldinud toitumine – toitumisteadus. Olin harjunud sööma kausitäie hommikuhelbeid piimaga enne kooli ja samal ajal kui sõin, lugesin karbilt toitainete sisaldust. Kuid see oli minu 20ndtel eluaastatel, enne kui ma hakkasin tegema muudatusi. Varajastes 20ndates pöörasin tähelepanu oma füüsilisele jõule, et olla tugevam, kiirem, parem jne. Ja hakkasin otsima lisandeid ja muutma oma menüüd.  Kordaminekute ja ebaõnnestumiste abil leidsin, et lisandid ei anna mingit märgatavat kasu ja on ka väga kallid. Muutes menüüd märkasin palju rohkem muutusi  ja suuremat mõju minu füüsilisele tugevusele. Märkasin, et ma suudan joosta palju paremini, kui ma söön vähem loomset ja vähem soola. Siis ma hakkasin selle kohta palju lugema (veganluse, toortoidu jms kohta). Ja samuti hakkasin nägema ka muid kasutegureid, mis sellise söömisega kaasnesid – nagu eetika, keskkonnakaitse.  Varasemalt ei olnud ma kunagi sellele mõelnud. Nii ma siis alustasingi oma dieedi järk-järgulist puhastamist. Alguses küpsetatud vegan toidult madala rasvasusega vegan toidule, siis madala rasvasusega toortoidu veganiks ja nüüd lõpuks puuviljatoiduliseks. 

Kas oli sel ajal märgatavaid muudatusi kaalus ja tervises?

Ma olen olnud väga tundlik ülesöömisele ja kaalu kõikumisele. Enne madala rasvasusega vegan toitumist pidin väga rangelt kaloraaži järgima, et säilitada normaalkaal. Nüüd puuviljadel olles söön palju aga  mingit liigset kaalu ei ole. Minu tervis on olnud alati väga hea. Ja ma ei valinud seda toitumisstiili tervislikel põhjustel.  
Olen jooksnud Mohican 100-mile Trail Run kaks korda -  2007 ja 2008 aastal. See maraton toimub Ohios. 2007 aasta maratoni ajal sõin põhiliselt taimset rämpstoitu. Lõpetasin maratoni ajaga veidi üle 27 tunni ja sain 53 koha.  2008 maratonil  sõin 100% madala rasvasusega toortoitu (ka veidi rohelist), lõpetasin ajaga 18 tundi 40 minutit ja olin 2 kohal.  Ei avatsegi väita, et see suurepärane tulemus oleks ainult tänu dieedile. Ma olin paremini ettevalmistunud ja ka treenisin rohkem. Kuid arvan, et dieet mängis selles olulist rolli. 

Mul on veidi kahju, kui mõtlen sellele, mida ma praegu suudaksin saavutada, kui  ei oleks sündinud minu tütar. Jäädes koduseks isaks on treenida selliseks maratoniks väga raske. Loodan uuesti jooksma hakata, kui tütar on pisut vanem. Perekond ennekõike:).   

Sinu üliõpilasstaatusest…sa töötasid PhD kraadi alal füüsikas? Seega peaks sul olema väga hea loogiline mõtlemine - Kas see on aidanud sul paremini toime tulla, otsuseid vastu võtta? 

Jah, minu jaoks on puuviljatoitumine vägagi loogiline edasiliikumise viis. See on hea keskkonnale, hea taimedele, hea loomadele, ja hea ka meile. Peale selle, kõik primaadid elavad enamjaolt puuviljadest. 
Ma tunnen ennast 100% puuviljadel väga hästi. Olen ka väga optimistlik selle jätkamise osas. Kuid muidugi ma ei saa seda ette teda. 
Arvan, et teised teadlased ei ole puuviljadieeti proovinud ainuüksi seetõttu, e neil ei ole selline mõte pähe tulnud. Või peavad nad seda liiga raskeks, ohtlikuks vms. 
Omades küllaltki tavapärast keskkonda, kusjuures mõlemad vanemad meditsiinitööstusest – kuidas nemad reageerisid sinu muutustele? Mis on nende arvamus sinu puuviljatoitumisest? 
Pean ütlema, et minu vanemad peavad mind…noh…kergelt öelda teistsuguseks. Mul on kaks õde-venda ja mina olin see, kes tegi alati kõike ebatavalisel viisil. Arvan, et vanemad nimetavad minu puuviljatoitumist „ekstreemsuseks“. Nad muidugi tunnistavad, et puuviljad on väga toitainerikkad, kuid see ei andvat õigustust sellele, et midagi muud ei süüagi. 

Kas nad muretsevad, kuskohast saad piisavalt valku:), või mineraale? 
Oh, jaa! Nii minu vanemad kui teisedki on neid küsimusi küsinud ja ma oskan selles osas ka päris hästi vastata. Olen selles osas hästi ettevalmistatud:). 
On see probleemiks vanemate külastamisel, kui sa sööd puuvilju? 
Me saame hästi läbi. Kui me oleme külla tulemas ja ma palun emal muretseda kast banaane, siis ta teeb seda. Kõige rohekem saame me nalja minu dieedi üle naerdes:). 
See tundub mulle hea lähenemine! Mida teevad sinu õed-vennad ja teised pereliikmed? 
Mul on noorem õde ja noorem vend. Ma olen püüdnud, vähemal veidigi tuua värskeid tuuli suguvõssa. Ja kõige rohkem edu on mul olnud õe-vennaga. Ma arvan, et praeguseks söövad mõlemad peamiselt taimetoitu. Teiste pereliikmetega ma ei püüagi rohkem vaeva näha. Nad teavad, mida ma arvan ja parim, mida ma saan teha on olla heaks näiteks. 
On sul isusid teiste toitude osas? 
Momendil ei ole. Raskeim toiduaine, millest loobuda oli – juust. Arvan, seda seetõttu, et kasvasin koos rohkete piimatoodetega. Esmakordselt 2007 aasta veganiks hakates, ma unistasin juustupitsast. Esiteks, ma kasutasin oma loogilist mõttesüsteemi, et mitte anda juustule järele. Tuletasin endale meelde neid põhjusi, miks juust ei ole minu tervisel hea. Et juust on sõltuvust tekitav toit. Ja kinnitasin endale, et ma ei saa usaldada momendil oma instinkti, mis juustu poole veab. 
Õnneks on see toiminud ja nüüd mõned aastad hiljem paistab minu instinkt kiskuvat ainul puuviljade poole. Mul on isud puuviljade järele.
 
Sa lõpetasid ka pähklite söömise, mis on selle põhjuseks?
Leidsin, et pähkleid on väga kerge üle süüa. Peal sööma hakkamist, ei suutnud kuidagi lõpetada. Ja siis peale söömist ei tundnud ennast üldse hästi. Mul olid isud pähklite järele aga sarnaselt juustuga sain ka pähklitest üle ja enam ei ihalda neid. 
Ma saan aru, et mitte iga puuvili ei maitse igale ühele. Ja vahel läheb mitu kuud ning ma ei puudutagi banaane ja isegi banaani lõhn on mulle vastumeelne. Sa ei söö avokaadosid…kuid kuidas on sinu väikese tütre Rose´iga, kas ta on mõnda proovinud? Kas talle meeldivad avokaadod? On mõni puuvili, mis talle ei meeldi? On ta proovinud duriani? 
Rose armastab avokaadosid. See on üks tema lemmikpuuviljadest. Ma olen lasknud tal süüa nii palju avokaadosid kui ta soovib. Olema ka lasknud tal proovida üsna laia puuviljade sortimenti ja tundub, et talle maitsevad nad kõik. Ta ei ole proovinud duriani. Kuna durian, mis siia jõuab n külmutatud ja ei ole organic. Rose dieet on 100% orgaaniline mahevili. 

Kuidas sa sööd oma tavapärasel päeval? 

Söön tavaliselt üks või kaks korda päevas. Kui toidukord koosneb ainult väga mahlastest puuviljadest, siis tavaliselt söön 2 korda päevas. Kui toidukord koosneb rohkem täitvamatest viljadest (datlid, hurmaa, sapote, banaan), siis söön ühe korra päevas. Olen valinud suure toidukorra mitmel põhjusel. Ma arvan, et see esiteks on kergem hammastele ja see on ka kergem seedesüsteemile.  
Ma söön alati hommikuti, kui tunnen ennast pärastlõunal näljasena siis söön veel. Ma kuulan oma keha, mis ütleb kuna ja kui palju süüa. Praegu juulis söön ma palju melonit ja luuviljalisi. 
Palju sa kulutad nädalas puuviljadele?
Me kolmekesi kulutame nädalas kokku ca 100-150 dollarit. Ja see kõik on orgaaniline ja küllaltki laias sortimendis. Ostame oma puuvilja mahehulgifirmast Los Angeleses. Kohalikust väikepoest ostes tuleks palju kulukam. 
Kas Californias on kerge saada hea kvaliteediga puuvilja? Laias sortimendis?
Jah, siin on üsna head mõlemad – nii sortiment kui kvaliteet. California ja Florida on USA- s küllap puuviljatoidulistele parim koht. On mõningaid vilju, mida ma ei ole veel jõudnud proovidagi: näiteks ice cream bean, peanut butter fruit, chempedak, & cacao fruit.

On sul nüüd oma aed? Kui jah, kas sa kasvatad midagi oma aias? 
Meil on kena tagaaed, piisavalt ruumi. Oleme istutanud viljapuid, vaarikapõõsad, melonid. Praegu otsin võimalusi, kuidas saaksin komposti  teha. 
Kujutan ette, et 1 aastase järel vaatamine on üsna aeganõudev, kas te veedate palju ega väljas? Kuidas sa hoiad ennast vormis? 

Me oleme palju väljas. Olen suur päikese austaja ja mulle meeldib saada oma  vitamiin kätte loomlikul viisil. Teen iga päev veidi jõutreeningut ja jooksen. Teen seda varahommikul, enne kui abikaasa ja tütar ärkavad. 
Tead sa palju 100% puuviljatoidulisi või inimesi, kes on tervenenud sel moel? 

Ainult minu tütar ja inimesed, kellega olen tutvunud interneti teel. 
Mis sa arvad, palju võiks olla 100% puuviljatoidulisi ja kas see levib? 
Kui rääkida täiesti 100% ja nendest, kes pole üldse siia-sinna hüpanud, siis neid on vähe. Ma tean vähem kui 10. Kuid ma usun, et ilma internetita inimesi lõunas võib olla rohkem, palju rohkem. 
Jah, ma arvan, et see idee levib ja aitab maailma paljuski. 

Oled sa palju reisinud? Kohti, mida võiks soovitada puuvilja armastajatele? 
Olen abikaasaga reisinud USA lääneosa rahvusparkides. Olen vähe lennanud üle ookeani. 2002 aastal olin Cernis, Šveitsis ja 2005 aastal abikaasaga Hawail. 2006 aastal külastasime abikaasa vanemaid Hiinas. 2007 aastal käisime reisil Alaskal.  Peale lapse sündi me ei ole kaugeid reise teinud.  
Loodan mõned puuviljareisid teha tulevikus. Tahaksin külastada Lõuna ja Kesk-Ameerikat ning Kagu Aasiat. Tahaksin tagasi ka Hawaile ja külastada sealseid mahefarme
Mis sind veel huvitab?

Ma naudin väljas olemist ja perega olemist. Mulle meeldib matkamine ja toitumine. 
Kas sinu sõbrad ja naabrid teavad sinu puuviljatoitumisest. Kui jah, siis mida nad sellest arvavad?  

Me kolisime äsja ja ma ei tea siin veel eriti kedagi. Kui meid kutsutakse naabrite juurde grillipeole, tuleb kindlasti hea võimalus puuvilju tutvustada. 

Kus ja kuidas sa näed ennast elamas 10 aasta pärast? 
Me ostsime just maja ja loodetavasti oleme siin ka 10 aasta pärast. Loodetavasti on meil siis palju täiskasvanud viljapuid ja palju minu toidust tulem meie aiast. 
Lõpetuseks on sul midagi öelda toetuseks neile, keda huvitab puuviljatoitumine? 

Julgustan kõiki kuulama oma keha ja järgima oma teed. Kui teid isutab roheliste lehtede järele, võib see näidata, et vajate momendil teatud toitaineid. Ma ei arva, et rohelises oleks midagi, mida puuviljades ei ole, kuid rohelises on teatud ainete kogused üsna suured. Kui olete võimelised neid aineid rohelisest omandama, siis vajab teie keha neid just praegu. Aja jooksul toitainete imendumine kehas paraneb ja roheline võib muutuda vähem isuäratavaks ja seega ka vähem vajalikuks. 
Puuviljatoidulisena ma ei poolda pikka aega monodieedil olemist, arvan, et laiem sortiment on vajalik.


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar