neljapäev, 29. september 2011

Puuviljamüüdid

Frederic Patenaude materjalide põhjal puuviljamüüdid (tänud Kadrile tõlkimise eest). Ma püüdsin ise kirjutada põhjalikult puuviljadega seotud uskumustest, kuid leidsin ühe mehe, kes juba olulisema töö ära teinud. F. Patenaude on kirjutanud ka mitu raamatut toortoitumisest, ühe ma lugesin läbi : "The Raw Vegan coach. Answers to your questions on the low fat raw food diet." 157lk erinevaid sageli esitatavaid küsimusi ja vastuseid nendele. On hea ja ülevaatlik - soovitan küll:). Muidugi on Eestis veel üks väga tugev müüt - mis keelab meil puuvilja süüa - söö ainult kodumaist - ära söö välismaist (mina saan VÄLIS Maisest aru, et see ei pärine Maalt) ja teinegi puuvili poes on nii mürgine, et parem on ilma läbi saada. Aga selle müüdiga tegeleme põhjalikumalt veidi hiljem.

MÜÜDID 1-10


Selle segaduse ulatus, mis on tervislike eluviiside poole pürgijate hulgas seotud toitumisküsimustega, eriti mis puudutab puuviljade söömisega seotud konkreetseid küsimusi, on minu jaoks šokeeriv.

Puuviljad on üleüldiselt tunnustatud kui kõige tervislikum toit, mis üldse saadaval, samal ajal on nad ka üks neist loomulikest toiduainetest, mida on enim materdatud erinevate trendide poolt, mis on loomuliku tervise ja toortoidu liikumistes erinevatel aegadel esinenud. Kõik sai loomulikult alguse tervisele ohtliku madala süsivesikute sisaldusega dieediga. Selle trendi kohaselt peaksite uskuma, et paksult võiga kaetud grill-lihalõikude söömine on õigupoolest tervislikum, kui süüa puuviljades naturaalselt esinevat suhkrut.

Selle mitteteadusliku suuna on omaks võtnud ka suur osa toortoidu teoreetikuist, kellest paljud laskuvad äärmusesse, öeldes, et palju magusaid puuvilju süüa on ebaloomulik ja ebatervislik.

Isegi populaarne Hippokraatese Terviseinstituut on algatanud hirmukampaania puuviljade söömise osas, väites, et puuviljade söömine on mõnede tavapäraste tervisehädade põhjuseks, mida suur osa toortoitlasi kogeb.
Pole liialdus öelda, et paljud inimesed toortoidu liikumises kardavad sõna otseses mõttes puuvilju süüa.
Niisiis vaadelgem nüüd põhilisi puuviljade kohta käivaid müüte ja purustagem need jäädavalt.
http://www.paikesetoit.ee/puuviljamuudid

Excalibur kuivatid oktoobrist ka Eestis kohapeal


Tore uudis - Medifur hakkab tooma Excalibur 9 realisi taimeriga kuivateid http://www.medifur.ee/index.php?id=138&sub=189&product_id=60.
Teflex lehed ka varsti lisandumas.

Esialgu on nii, et kes Päikesetoidu kursustele tulevad saavad kuivati osta 250eur-ga:). Esimene partii jõuab oktoobri lõpuks.

kolmapäev, 28. september 2011

KÕRVITSAKURSUS :)

Olid väga ilusad ilmad, sain ühe liblikagi pildile:)

On aeg proovida kõrvitsaid. Alles see oli, kui tellisin Inglismaalt uusi ja huvitvaid maheseemneid
 - erinevaid kõrvitsasorte: pähklimiatselisi, oranže, kollaseid, pehme sisuga, muskaate jne. Õlikõrvits oma roheliste söödavate seemnetega ka ikka jäi alles ja vana hea suur kõrvits ka.

Pakuksin välja kõrvitsakursuse kas 8. ja 15. oktoobril Tallinnas. Proovime kõik sordid järele, seemneid jagame soovijatele, teeme kõrvitsast kõikvõimalikku toortoitu - magusat ja soolast ja kuivatatut, suppi ja smuutit ja kooki jms. Kursuse hind 15 eur. Registreerimine 84silleke@gmail.com või 5187588.
Pildid siis minu kõrvitsamajandusest selline:
 5-6 erinevat sorti +  tavaline ja õlikõrvits (mida pildil ei ole)
 Selline ilus tibukollane supp tuleb - olen tänaseks lahti lõiganud ja proovinud.
 ma jään nimedega momendil võlgu - peaks olema muskaatkõrvits. Otsin seemnepoe arve üles ja taastan kodulehe järgi nime st viin nime ja pildi kokku:)
Pisikesed kõrvitsad - ei ole veel proovinud













butternut squash - ehk ka siis muskaatkõrvits? Sel aastal tulid paremini välja.
 Veel üks erinev.
Ja õlikõrvits













Vitamiinidest on kõrvitsas kõige rohkem karotiini, ületades selles osas sageli isegi porgandit. Mida kollasem on kõrvitsa viljaliha, seda enam sisaldab see karotiini.

Maailma suures kõrvitsasortimendis leidub isegi sorte, mille karotiinisisaldus küünib 40 mg% piiridesse.
C-vitamiini ehk askorbiinhapet on kõrvitsas 3-20 mg%. Mineraalainetest sisaldab kõrvitsa viljaliha kõige rohkem kaaliumi (170-383 mg%), magneesiumi (14), kaltsiumi (40), fosforit (25), rauda (0,4-0,8), vaske (4-25) ja koobaltit (1,62). Kõrvitsaseemned on eriti suure tsingisisaldusega.
Kalorsuselt on kõrvits sarnane lillkapsaga. 100 g kõrvitsat sisaldab 28 kcal ehk pea 120 kJ energiat.
Rahvameditsiinis on kõrvitsa viljaliha neerude ja kusepõie tegevuse parandaja ja mõjus vee-eemaldaja. Kõrvits sobib südame- ja veresoonkonnahaigetele tursete vähendajaks. Unetuse korral soovitatakse juua kõrvitsamehu koos meega. Õhtuti sellist mehu juues tulevat hea sügav uni, mis kestab hommikuni.
Kõrvits on ka põletikuvastane ning põietalitust parandav. Raviks juuakse kõrvitsamehu korraga 1/2 klaasi kaks korda päevas. Soovitatav on süüa kõrvitsat igal moel ainevahetusehäirete puhul.
Mädanevatele haavadele, põletustele ja ekseemi korral pannakse haiguskolde peale õhukesi kõrvitsaviile, mida sageli vahetatakse. Toorest või keedetud kõrvitsat soovitatakse imetavatele emadele.
Kõrvitsal ja eriti kõrvitsaseemnetel on neeru- ja põiefunktsioone parandav toime. Eriti kasulik ja ladestunud kusiainet lahustav on kõrvitsamehu joomine.
Viljaliha soovitatakse kasutada tursetega kaasnevate südame- ja veresoonkonna haiguste puhul, kuna ta suurendab liigse keedusoola ja vee väljastust kehast ning vähendab turseid.
Samuti peetakse kõrvitsa tarvitamist kasulikuks rasvumise ja kehvveresuse esinemisel. Ka kõhukinnisuse korral on soovitatav süüa kõrvitsat (soodustab sooletegevust). Sel juhul soovitatakse teda süüa toorelt mõned viilud päevas nagu arbuusi. Rikkaliku pektiinisisalduse tõttu sobib kõrvits puhastuskuurideks juhul, kui organismi on ladestunud raskmetalle ja teisi kahjulikke ühendeid.
Ammusest ajast on tuntud kõrvitsaseemnete kasutamine kõhuusside väljaajamiseks. Täheldatud on kõrvitsaseemnete pidurdavat mõju vananemisprotsessile.
(Maalehest)

Mujalt maailmast leidsin veel selliseid märkusi: Kõrvits, Cucurbita perekonna liige sh ka squashid ja kurgid, on saanud oma nime Kreekast „pepon”, mis tähendab suurt melonit. Seemned (pepitas) sarnastelt taimedelt on leitud Mehhikost ja ca 7000 aasta kauguselt. Põlisrahvas kasutas kõrvitsalisi erinevalt toiduks ja ravimina. Kõrvitsakoore õhukesi lõigatud ribasid kasutati mattide valmistamiseks.


Yuma, Catawaba, Menominee rahvas kasutas kõrvitsat haavade, põletuste ravis, neerude toetamiseks, uriinierituse suurendamiseks. Kaasaja ravitsejad usuvad, et kõrvits on kasulik naistele menstruatsioonitsükli vaevuste puhul ja meestele prostata vähi korral.

laupäev, 17. september 2011

Sushi juurselleriga

 Riivitud juurseller või kombainis hakitud. Üks suur juurseller annab ilusa kausitäie riivitud massi. Sinna segasin ühe suure pehme avokaado koos sidrunimahlaga (st sidrunimahlaga mikserdasin avokaado pudruks).
Ja ei midagi muud. Juurselleril on endal maitset küllaga, soola ei ole vaja.
 Nori lehele siis seda selleri riisi ja veidi viilutatud paprikat-kurki-tomatit...
Keerad rulli, lased veidi seista, lõikad hästi terava noaga tükkideks. Maitseb hea:)

Paprikaleivad

 Veel üks vähese rasvasusega, ka soolata leib.
3 suurt punast paprikat
1/4 tassi jahvatatud linaseemneid
0,5 tassi vett

Paprika blenderdasin veega, jahvatatud linaseemned lisasin juurde. Mõnikord tuleb vett juurde panna, et mass oleks paremini kuivati plaadile määritav.

Laiali määrisin plaadile märja käega. Kuivab 50-60c juures ca 0,5 tundi ja 45 c juures 5-6 tundi (või seni kuni on kuiv aga mitte krõpskuiv - nii et saab rulli keerata)
 Rullikeeratuna seisab ilusti. Ja siia rulli vahele saab nüüd teha täidist - salatit näiteks. Aga täidis vahele vahetult enne söömist, kuna rull imbub niiskusest kiirsti läbi ja läheb katki.

Banaanipannkoogid

Vaataks vahepeal toidu enese poole ka:)
Taanis pakuti neid esimest korda - ja ma ise olen teinud ainult banaan ja veidi külma vett. Kas ei lähe retseptid mitte lihtsaks:)
Kuskil 6 banaani kohta pool klaasi jahedat vett, blenderdada smuutiks ja valada kuivati plaadile paberile või teflex lehele. Kui smuuti on liiga paks võib veel vet lisada. Paras paksus on kui smuuti valad plaadile ja saad plaati liigutades segu voolama panna. Plaati ühele ja teisele poole liigutades voolab siis pannkook ise ilusasti paika ja kuivab 45c juures ca 5-7 tundi.  Kuna kuivab hästi siis ma arvan, et saab ka 50c praeahjus liikuva õhuga kuivatada.
Säilitamise osas ma kindel ei ole - paar päeva, mite kauem.
 Suvel panin vahele mustikaid ja mustikamoosi. Siin on pohlamoos (pohlad ja datlid) ja banaani lõigud.
Maitseb hea:)

reede, 16. september 2011

Viimane südameatakk

Dr. Sanjay Gupta Reports: The Last Heart Attack


See on CNN tunni pikkune dokumentaalfilm. Dr  Sanjay Gupta uurib kas dieet ja viimase sõna diagnostika testid on piisavad, et hoida ära südameatakki. Oma meditsiinilise uurimuse käigus, Dr. Gupta vestleb ekspresident  Clintoniga, kuulab arste ja paneb oma südame mikroskoobi alla ja pakub praktilisi nõuandeid ja tugevat teadust näitamaks, mida me võiksime ... Viimane südameatakk 

http://sanjayguptamd.blogs.cnn.com/2011/08/29/sanjay-gupta-reports-the-last-heart-attack/
 

Päev Kadilas

08. septembril olin KadilaNaisseltsi vahvate naiste juures toortoitu tegemas-rääkimas
Pildid http://nagi.ee/photos/toomas-pildid/sets/327743/?init=12

kolmapäev, 14. september 2011

Uusi raamatuid:) ja kodulehti ja arste ja sportlasi

Loen jälle uusi raamatuid:):
Dr. David Klein - Self healing Colitis&Crohn´s -haavandilise koliidi ja Crohni tõve ravimine puuviljade-aedviljadega
http://www.colitis-crohns.com/


Ruth Heidrich, PhD - Race for life. Diagnoositud rinnavähk. Muutis oma elustiili - võttis esialgu omaks a la Cornelli toitumise: vähese rasvasusega aedviljade, puuviljade, teraviljade, kaunviljadega. Hiljem hakkas üha rohkem toortoitu tarbima ja ta on ka vähese rasvasusega toidu sööja ning on kirjutanud eeesõna Dr. Grahami raamatule.Nüüd aastakümneid hiljem jookseb ja saab medaleid ning on jätkuvalt rinnavähi vaba.

Pilt peale 8,5miilist jooksu (2008). 2 päeva enne tähistas Ruth OMA 73 SÜNNIPÄEVA.
http://www.ruthheidrich.com/Box3.html
Ruth on siis saanud 900 kuldmedalit erinevatelt distantsidelt. Kas te näete kuskil nõrkust???
Olnud piima-liha-muna toiduta ehk vegan dieedil tänaseks 29 aastat ja jooksnud 43 aastat. See on tervis vanemas eas, selle poole tasub minna, seda tasuks tähelepanuga lugeda.














Ühesõnaga Sa oled proovinud kõiki dieete - peale ühe - inimese loomuliku dieedi.

http://www.vidaclara.com/About_Us.html

Kes on lugenud eesti keeli ilmunud bulgaarlanna L.Kovaceva http://www.raamatukoi.ee/cgi-bin/raamat?155431 see näeb, et Bulgaarias on puuvilja ja teega paasturaviga  tegelejad täiesti olemas http://en.emilova.eu/

Sotsialiseerumine - toimub see koolis?

MIS SIIS ON HEA SOTSIALISEERUMINE


Rachel Gathercole „THE WELL ADJUSTED CHILD” 2007

Sotsialiseerumine on oluline. Selles ei olegi kahtlust. Keegi ei soovi, et tema laps „ei sulandu”; ükski vanem ei taha, et tema laps oleks üksik, õnnetu, või ettevalmistamata tulevikusuheteks. Seetõttu on selge, miks laste sotsialiseerumise küsimus on nii teravalt tähelepanu all ja seda miks selle kohta (eriti koduõppijate puhul) nii palju päritakse.

Vanemad soovivad, et nende lapsed kasvaksid üles terves ja tugevas sotsiaalses keskkonnas. Murelikud kodanikud tahavad, et kõigil lastel oleks selline võimalus.

Kuid kahjuks – me teame täpselt mis on terve sotsialiseerumine, kuid ei oska määratleda milline keskkond seda soodustab. Ja millised lapsed: traditsioonilises koolis käinud, kodus õppinud või mõned teised – on korralikult või sobimatult sotsialiseerunud. Nii, et mis siis on hea sotsialiseerumine?

Tundub olevat päris lihtne küsimus. Aga kuigi igaüks on nõus, et sotsialiseerumine on oluline, ei ole ühist arusaama ega aktsepteeritud mõistet „hea sotsialiseerumine”. Ei ole kindlasti piisav kui hea sotsialiseerumise all mõistetakse seda kui „normaalset”. Peaaegu igal indiviidil on oma arusaam, mis on sotsialiseerumine (ja ka mis on normaalne) ja milline see olema peaks. Gümnaasiumi lõpetajatele ei ole olemas testi, mis näitakse nende taset sotsialiseerumise mõõdupuul, ega ole üldisi norme sotsialiseerumiseks. On teada ainult õnnelikus ja maailmas hästi hakkama saamine. Kuid ka need mõisted on väga erinevad isiklikud arusaamad.

Sotsialiseerumine on väga individuaalne mõiste. Meil kõigil tuleb valida millist liiki sotsialiseerumist me oma lastele tahame või õigeks peame. Kas on see „sulandumine ühiskonda”? On see ennast mugavalt tundmine? Olla koos teistega või rajada teed iseseisvalt-üksi või mõlemat? Eakaaslaste kollektiivse surve puhul kas sulanduda või hoida eemale? On see ettevalmistus kuulumaks mingisse gruppi? Või juhtida seda? Jne, jne. Seega nn sotsialiseerumise küsimus, mida kodõppijatele esitatakse sadu kordi sadade erinevate inimeste poolt, tähendab igakord sadat erinevat küsimust. Kas koduõppijatel on sõpru? Eneseväärikus? Kas nad saavad tööd kui kasvavad suureks? On nad „lahedad”? Kas nende vanemad lämmatavad neid? Kuidas nad õpivad toime tulema vägivallaga? Kuidas õpivad iseseisvust? Mõnikord tähendab sotsialiseerumise küsimus inimesele eelnevatest ühte, mõnikord mitut, vahel neid kõiki ning mõnikord hoopis midagi erinevat. Üks asi on kindel: sotsialiseerumine jääb tabamatult abstraktseks kontseptsiooniks, mis teeb kodanikud, õpetajad, vanemad kartlikuks, kuna me lihtsalt ei saa aru millega on tegemist.

Pikemalt http://www.paikesetoit.ee/mis-on-sotsialiseerumine

Bill Clinton jätkuvalt vegan dieedil terve:)

Clinton märgib CNN intervjuus: "Kõik minu veretestid on korras, ma tunnen ennast hästi ja uskuge või mitte, mul on rohkem energiat"
("All my blood tests are good, and my vital signs are good, and I feel good, and I also have, believe it or not, more energy," Clinton said. )

Kusjuures Clintoni nimeline fond on võtnud 12000 kooli, et neid panna liikuma ja teha nende lõunasöögid tervislikumaks - et nad ei peaks südamehaigustega kokku puutuma.

http://edition.cnn.com/2011/HEALTH/08/18/bill.clinton.diet.vegan/index.html

teisipäev, 6. september 2011

Uus film - Food Matters

"Let Thy Food Be Thy Medicine, And Thy Medicine Be Thy Food." – Hippocrates


Oleme homme see, mida me sööme täna ja "Toit loeb" /Food Matters/ on film, mis seda huvitavate näidete najal tõestab. Lääne inimesed on sõltuvad ravimitest ja meditsiinist ning ei mõista alati puhta toidu tõelist väärtust. James Colquhoun ja Carlo Ledesma on filmiprojekti kaasanud hulgaliselt teadlasi, kellel on edasi anda väga hirmutavaid sõnumeid selle kohta, mis tänapäeva toidutööstuses tegelikult toimub.

See film on paljudes kohtades tasuline ja need kohad, mis vahepeal tervet filmi näitasid taas kinni. You Tube näitab eraldi I osa ja kõrval saab võtta teise osa. Ma ei tea kas see teeb nüüd kokku terve filmi.

http://www.youtube.com/watch?v=RwZY1jaw2EM&feature=related