teisipäev, 13. detsember 2011

Taimetoitlane Jon Hinds treener ja sportlane


Veel üks inimene - mitte toortoitlane aga Cornelli laadis vähese rasvaga taimetoitlane.
Jon Hinds on endine NBA jõu ja vastupidavuse treener ja on momendil NFL ja NBA treeningu konsultant. Peale selle, et ta on väga edukas treener ( treeninud üle saja sportlase), on ta ka ise väga edukas sportlane. Mõned tema saavutused:




• 2000 a kuldmedal Pan America Mängud – Brasiilia Jiu-jitsu

• 2001 a kuldmedal Rickson Gracie Maailma Meistrivõistlused - Brasiilia Jiu-jitsu

1000 kätekõverdust 40 minutiga 40 eluaastal

500 kätekõverdust 12 minutiga 43 eluaastal



Jon Hinds märgiti ära Colin Campbelli poolt Cornelli loengus ja seal Campbell märkis, et sellise lihasmassi ja treeningprogrammiga sportlane on väga harva taimetoitlane ja ma toon siia kokkuvõtvalt ühe intervjuu, mida Jon on andnud - tema koduleht
http://monkeybargym.com/

Mis sundis sind hakkama treeneriks?

JH:Mis sundis mind – ma tahtsin väga ise saada sportlaseks, aidata teistel saada sportlaseks.

Kas sa võiksid lühidalt öelda, mis on Monkey Bar Gümnaasiumi filosoofia?

JH: jah, me läheme taas tagasi liikumise põhialuste juurde (jooksmine, hüppamine, reageerimine, surumine, vedamine) ja seejärel arendame selle iga inimese jaoks maksimumini. Momendil ma võin öelda, et 100% inimestest kasutab valesti oma keha – kehahoiak põhjustab valusid ja 75% inimestel puudub teadmine ja oskus põhiliikumiste osas. Seega, me õpetame neid, kuidas vabastada oma keha valust Eischeni jooga abil ja kuidas liikuda (joosta, hüpata jne) õigesti. Esitades inimestele väljakutseid läbi nö 3 tasandi arengu: jõu, tugevuse ja stabiilsuse ning järjest rohkem treenides viime need tasandid üha kõrgemale. Liikumise põhialuste õigeks panemine ilma valuta olemine-treenimine on esimene ja põhiliseim eesmärk.

Mis on tavaline viga, mida treenerid oma töös teevad?

JH: Peamine viga on, et soovitakse edasi liikuda liiga jõuliselt, liiga kiiresti, ja oodatakse tulemusi peaaegu kohe. Teine sagedasti tehtav viga on see, et ei kuulata keha – kuidas keha ennast tunneb enne ja pärast treenigngut, enne ja pärast söömist. Keha ütleb meile alati, mida ta vajab, et saavutada maksimaalne. Kuid me ei kuula teda, ei oska märke tähele panna. On sinu lihased valusad või pinges? Vajad sa puhkust või taastumist? On sinu seedimine korrast ära või oled väsinud? Oled sa ülesöönud või küllastunud? Need kõik on valikud, mida me teeme iga päev ja keha annab nende kohta ka vastused. Kui inimene jälgib kuidas treening ja toitumine ta ennast tundma paneb, liigub ta treeninguga kiiremini edasi.



Tean, et sa oled paljudel inimestel aidanud kaotada rasva. Mis on sinu seisukoht rasvakaotuse, treeningu ja toitumise osas?

JH: Minu seisukoht on lihtsus mõlemas: nii toitumises kui treenigus. Treeningu puhul on stabiilsuse, vastupidavuse, tugevuse ja jõu arendamine järjepidevalt. See aitab algajatel kohanduda muutustega ja see on väga hea nii kehale kui vaimule. Esmaspäeval võib see olla jõu/vastupidavuse treening . Kolmapäeval treening näiteks sangpommide ja mõne muu sellise abivahendiga. Reedel jälle midagi teistsugust. Teisipäeval, neljapäeval ja laupäeval teeme FIT (Functional Interval Training) treeningut erineva intensiivsusega. FIT treeningud sarnanevad rohkem tegeliku elu spordiga, näiteks nagu jooksmine, hüppamine jms liikumise baasalused. Püüame alati suurendada liikumise kiirust ja efektiivsust, Monkey Bar Gümnasiumis ei ole mingit „koperdamist”. Ma pigem peatan treenitava ja lasen tal korralikult taastuda aga mitte „koperdada” treeningul. Mida kiirem on treening (kontrollitud), seda tugevam on lihaste töö ja see viib rasva kaotuseni. Sa ei näe kunagi sprintereid kõhuvoldikesega, kuid pikamaa „koperdajaid” võid näha küll.

Toitumises kasutan ma sellist lihtsat plaani nagu „HandPlan”. See järgib portsjoneid taimedel põhineva toitumise alusel. Paljud inimesed armastavad süüa liha või siis usuvad, et vajavad liha lihaste suurendamiseks. Mina püüan õpetada, mis on tervislikum keha ja keskkonna jaoks ja seega liha ei ole sobiv. Soovitame inimestele süüa vähemalt 90% taimset toitu. See on väga tõhus – Monkey Bar Gümnaasiumis oleme nii saavutanud 60 päevaga 17 naela (ca 8,5 kg) rasvakadu ja 5 naela (2,5 kg) lihasmassi suurenemist. “Hand Plan” on lihtne: söö portsjone, mis on sinu peopesa suurused, hoia kese rohelistel toitudel. Samuti pähklid-seemned ja kaunviljad.



Mitt väga kaua aega tagasi otsustasid hakata järgima vegan dieeti. Millised olid sinu põhjused ja kuidas see sinu juures toimib?

JH: Mulle on tegelikult alati tundunud vale süüa loomi või panna nahka endale selga. Kuid nüüd on ka loomse toidu vastu nii palju tõendusmaterjali. Peale aastaid Brasiilia Jiu Jitsu treeninguid, tekkis mul tugev valu käes. Ma külastasin oma piirkonna arste, kes kõik ütlesid, et mul on artriit ning ainus võimalus on operatsioon. See ei saa olla lahendus!!! Rääkisin valust ühe oma hea sõbraga John Allen Mollenhauer´iga. Tema küsis, millest koosneb minu menüü ja kui ta kuulis, et ma söön loomset toitu, siis soovitas selle välja jätta ning lugeda läbi Colin Campbelli raamat China Study. Ta ütles mulle, et ma saan oma käevalust lahti 1 kuuga! See töötas!!! Ma olin väga üllatunud,et minu toitumine on seotud valuga minu käes. Niisiis alustasin taimetoiduga, kuid peale 8 kuud tundsin ennast väga nõrgana. Mõõtsin oma keha rasva% ja leidsin, et olen rasvas juurde võtnud ja kaotanud lihasmassi 12 naela (6kg)!! Siis sain kokku ühe oma teise sõbraga. Mike Mahler tuletas mulle meelde, et ma peaksin ikkagi jälgima oma valgu söömist. Ma olin selle kuidagi unustanud. Ja ma pöörasin oma tähelepanu kauviljadele, seemnetele, pähklitele ja lisasin oma smuutidele kanepi, herne, riisivalku. Ja siis ma tundisn ennast suurepäraselt ja minu jõud mitte ainult ei taastunud vaid tõusis kõigi aegade paremale tasemele. Ameeriklased on haiged oma toitumisvalikute tõttu..see on nii ebatervislik. Ma olen vegan ja näitan inimestele kui terve ja energiline võib olla ilma loomsete toitudeta.

Kas sinu treeningsüsteem on profisportlastele või sobiks ka harrastussportlastele?

JH: See ongi asja võlu, et inimestele igal tasandil sobib treenida meie programmide järgi. Mul on olnud nii sportlasi kui vanaemasid, kes järgivad sarnast programmi. Me treenime liikumist, mida igaüks vajab ja seejärel me arndame igaühe liikumise tasemeni, milleni ta soovib või on võimeline jõudma. Seega ei ole oluline – oled sa vanaema või sportlane – igalühel on tase, milest ta alustab ja seda taset on võimalik tõsta.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar