teisipäev, 11. veebruar 2014

Alan Murray ja Janette Murray Wakelin puuviljadel maratonijooksjad - tiir ümber Austraalia

janet&alan

See paar on külalisteks ka selle aasta Woodstock Fruit Festivalil ja ma lugesin-kuulasin läbi mõned intervjuud (neid on hästi palju) ja valisin välja teatud osa küsimusi, mis võiks ikka kõigile huvi pakkuda ja taas toetada ja julgustada neid, kes meiekandis kipuvad pikapeale inspiratsiooni kaotama.).
Kui te soovite taas kord jälle ajakirjadest üles nopitud tarkade kahtlusi oma B12 ja raua ja kaltsiumi osas enadle salvestada - lugege uuesti neist kahest ja tundke elust rõõmu:)

Paari enda koduleht on siin http://www.runningrawaroundaustralia.com/index.html
Ümber Austraalia jooksmise kaart on siin:


JOOSTES ühe maratoni päevas banaanide ja aedviljade najal püstitasid Janette Murray-Wakelin, 62, ja tema abikaasa Alan Murray, 68 uue maailmarekordi – 366 maratoni 366 päevaga.
Melbourni abielupaar on toortoitlased. Mrs Murray-Wakelin´il  diagnoositi rinnavähi agressiivne vorm 12 aastat tagasi – 52 eluaastal.
"Prognoos ei olnud hea.  Arvamus oli, et elada on jäänud 6 kuud. Tegin muutused elustiilis sh ka taimne toortoit (toorvegan),“ ütleb Janette ja lisab: „6 kuuga olin vähist vaba.“ Vähist tervenemise on Janette pannud kirja ka oma raamatusse: http://rawcancure.com/janette'sbook.html
Janette, kes oli diagnoosi saamise ajal olnud 25 aastat taimetoitlane ja 15 aastat vegan ning füüsiliselt aktiivne sai šoki. "Ma olin alati olnud terve. Peale lapsepõlves põetud sarlakeid ja leetreid ei olnud mitte ühtegi haigust. Ei võtnud kunagi rohtusid, isegi mitte aspiriini. Ma loobusin lihast lapsena, piimatoodetest teismelisena, rämpstoitu ei ole kunagi söönud. Ma teadsin, et kaasaegne meditsiin ravib sümptomeid ja ei otsi põhjust. Mina teadsin, et ma ei sure vähki ja võtsin seda väljakutsena. Sain aru, et minu keha andis märku mingist probleemist, mis tuli lahendada. Ma olen oma abikaasaga 43 abieluaasta jooksul väga palju resinud ja me oleme oma perega elanud üsna kaua aega ookenil - oma paadis Mikroneesia, Paapua Uus Guinea ümbruses. Mis oli suurepäraseks võimaluseks õppida tundma üksteist ja elu ning suurepäraseks koduõppe võimaluseks meie lastele. Me kasvasime üksteisele väga lähedasteks. Ma lubasin oma lapselapsele, kes sündis just aasta enne diagnoosi, et me veedame koos palju huvitavaid aegu. Samas oli mul jahil elades üks õnnetus, värvisin ja tellingud kukkusid ümber. Siin puutusin kokku suure hulga toksiinidega. Kõik see laeva värv oli minu juustes, kõrvades, ninas - igal pool nahal. Võttis 3 kuud enne, kui minu nahk sellest värvist täielikult vabanes. Peale lõunamerd tuli 4 aastane periood, kus me töötasime Euroopa cargolaeval. Ma puutusin kokku ka Tšernobõli tagajärgedega. Nii, et minu elus on olnud piisavalt toksiinidega kokkupuudet. Igal juhul vähk oli ja kogu perekond asus tegema uuringuid ja ma valisin loodusliku tee. Naturopaadist arsti abiga pani Janette omale kokku vaimu, hinge ja keha toetava programmi sh ka vabastav hingamine, aeroobika, visualiseerimine, mediteerimine, positiivne mõtlemine, vaimne teadlikkus, toitainete maksimum läbi värskete mahlade, orasemahla ja toortoidu. Tegin iga päev joogat, pikendasin läbijoostavat distantsi. Jooksin paljajalu ja mägedes. Õppisn tundam oma sisemsit mina ja seda tingimusteta armastama. Ma jõin nii palju porgandimahla, et mu käed olid porgandivärvi, kuid ma ei hoolinud sellest. Olin elus ja jooksin. Tegin nn hapnikuteraapiat, et pumbata endasse rohkem hapnikku, tegin palju sporti, vabastavat hinagmist ja nisuorase mahla. Esimesel toortoidukuul kaotasin palju kaalu, kuid varsti võtsin selle taas tagasi ja sellest ajast ei ole kaal enam muutunud. 6 kuud hiljem olin terve. Minu pere toetas mind armastusega kogu selle aja ja ma olen väga õnnelik inimene, et mul on selline pere. Tundsin kogu selle aja nende tingimusteta toetust kõigele, mida ma valisin."
Paar otsustas joosta ümber Austraalia, et inspireerida teisi valima teadlikult oma elustiili, levitada empaatiat kõikide elusolendite vastu ja tõsta keskkonnaalast teadlikkust. Samuti, et koguda raha 5 heategevusprojekti jaoks.   Nad on 2 täiskasvanud lapse vanemad, neil on 5 lapselast. 
Igal hommikul tegid jooksjad smuuti 10-12 banaanist ja kahest greibist.  Nad jooksid vihmas ja jooksid 44 C kuumuses. Lumega ei ole nad veel jooksnud. „Kuid, kes teab – võib-olla tulevad meil valged jõulud.“

Kuidas ja miks te otsustasite hakata veganiks?
Olles mitmeid aastaid olnud taimetoitlased (vegetarian) otsustasime menüüst välja jätta  kõik loomse ja seda meie endi tervise, loomade heaolu ja tervise ning planeedi  jätkusuutlikkuse  ja tervise  heaks.   
Kui kaua te olete veganid olnud?
Üle 15 aasta 100% veganid ja toorveganid üle 10 aasta.
 
Mida olete sellise elustiiliga saavutanud?
Me oleme saavutanud optimaalse tervise ja füüsilise  vormi, kuid teadlik veganluse valik oli oluline meile nii vaimses kui hingelises plaanis. 

Mida teie jaoks veganism tähendab?
Veganism ei tähenda meie jaoks lõppu, pigem algust; teadlikkuse avardumise algust lahkema ja kaastundlikuma elu valimises nii inimeste kui loomade suhtes ja maa suhtes, mida me kõik jagame.  

Mil viisil te treenite?
Me jookseme iga päev ja jooksme 42,2 km iga päev aastas. Jookseme paljajalu või Vibram 5-fingers jalanõudes, et teadlikult valida siin Maal kergem jalajälg. Teeme igapäevaselt ka joogat ja jõutreeningut. 
  
Mida  arvate, mis on veganite suhtes kõige suurem eksiarvamus?
Kõige suurem eksiarvamus on see, et mõeldakse toitainelise  defitsiidi peale. Arvatakse, et veganitel on valgu, B12, kaltsiumi jms  defitsiit. Me ei ole kogenud mingit defitsiiti tarbides värskeid, küpsenud orgaanilisi puu- ja aedvilju. Selline toit on väga toitainerikas ja on vajalik optimaalse tervise ja sportliku vormi tagamiseks ilma, et kahjustaks loomi või meie planeeti.   

Mis on teie tugevad küljed sportlastena?
Meie tugevused vegan sportlastena on optimaalne tevis ja füüsiline vorm, piiramata energia ja positiivne ellusuhtumine.   

Teie suurim väljakutse?
Veenda teisi, et me oleme füüsiliselt ja vaimselt suutelised tegema seda, mida teeme.  

Kas mitte-veganid teie tegevusalal on teid toetavad?
Jah.
Kas teie perekond ja sõbrad toetavad teie vegan elustiili?
Jah.
Milline on kõige sagedamini esitatav küsimus teile, kui nad kuulevad teie vaeganlusest aj kuidas te vastate?
Positiivne küsimus on „Ah, ma olen alati tahtnud seda proovida.“ Ja meie vastame, et „Nüüd ongi parim aeg alustada!“
Negatiivne küsimus: „Kas te ei muretse oma valgu  pärast?“ ja meie vastus: „Ei, me oleme nii hõivatud elu nautimisega, et ei ole muretsemiseks aega, kuna teame, et me saame piisavalt kõike vajalikku ning meie tervis ja füüsiline  suutlikkus tõestab seda.“   
Mida te sööte:
Hommikusöögiks – Roheline smuuti – banaanid, pirnid, õunad, marjad ja rohelised lehtviljad
Lõunaks  - Suur salat rohelist, tomatit, kurki jms, kastmeks  sidrunimahl. 
Õhtusöök – Värske terviktoit – suur puuvili monotoiduna: melon, papaia või paw-paw, ananass või siis valik erinevaid puuvilju : apelsin, banaan jne.  
Vahepalad – värsked puuviljad või värskelt pressitud  puuvilja mahl ja aedviljad 

Mis on teie lemmikallikas:
Valgu saamiseks – värsked tumerohelised lehtviljad või roheline mahl
Kaltsiumi saamiseks – värsked tumerohelised lehed  või seesamiseemned
Raua saamiseks värsked tumerohelised lehed  

Milline toit annab teile kõige rohkem energiat?
Värske, küps puuvili ja roheline lehtvili

Kas tarbite juure toidulisandeid?
Ei, mitte üheski vormis. Me sööma ainult värsket elusat toitu. 

Nõuanded
Lihaste kasvuks – kasutage neid
Kaalu kaotamiseks – Süües ainult värskeid puuvilju ja rohelist saavutate oma keha suhtes ideaalse kalu.
Kaalu  tõstmiseks – Sama, mis eelmises nõuandes. Keha saavutab ise sobiva kaalu ideaalse toitumise puhul.
Ainevahetuse parandamiseks – söö toitainerikkalt ja liiguta ennast iga päev  
Toonuse tõstmine jõutreening


Kuidas te levitate vegan elustiili igapäevaselt?
Oleme oma eluga ja sellega, mida me teema eeskujuks
.

Janette_M-Wakelin_and_Alan_Murray_at_Red_Close

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar