esmaspäev, 4. aprill 2011

IRISH MOSS kergema vaevaga

Paljud on omale irish mossi soetanud aga välja midagi ei tule:). Blenderid ei purusta (kui ei ole just vitmix:).
Mõtlesin veidi ja provisin veel ühte varianti - kuiva mossi jahvatasin vanas heas kohviveskis peeneks. Jahuks ei läinud, selline helbeline:

Muidu leotatakse mossi 2 päeva. Kui kiiremini vaja siis võib leotada soojas vees. Mis nüüd siin ära jääb on mossi loputamine liivast jms. Tegelikult tulebki selline valik teha: kas pesed ja blender ei löö puruks või ei pese ja jahvatad. Ma näpistasin mosiist sellised liig kokku kuivanud ja mustaks tõmbunud osad ära. Heledamad siis jahvatasin. Panin kaussi ja valasin sooja vee peale. Lasin seista umbes tund. Vähemalt tund peaks seisma. Paisus ilusti. Liigse vee valasin ära, ja kohe kannu.

 Seejärel kasutasin retsepti ja tegin mustika kreemkooki - midagi jogurtikoogi moodi. Aga tarretus väga ilusti ja kuigi mul on vitamix, sain ma palju vähema vaevaga ilusa kreemja konsistentsi kätte. Isegi veidi liiga tugev tarretus tuli. Nüüd probleem, et ma ei kaalunud seda ära:) ja ei osak öelda palju täpselt kuiva mossi võtta. Vähe-vähe. Aga ma proovin varsti täpsemalt. Mustikakoogi retsept on siin vanast ajast http://paikesetoit.blogspot.com/2009/11/vetikat-magustoiduks-irish-moss.html

4 kommentaari:

  1. Aga kui prooviks mossi(siis juba suuremas koguses)liivast jm. puhtaks pesta ja siis kuivatada. Ning siis juba vajalik kogus kohviveskis purustada. Mis arvad?

    VastaKustuta
  2. Kas liiva jäi ka krõmpsuma pidulikult hamba alla?
    Käisin ühel koolitusel "Laps on jälle haige" ja sealne loengu pidaja Anu Hermlin ütles, et karrageen on kehale mürk. Ma küsisin, et kas ikka tõesti, kuna toortoitlased söövad seda looduslikul kujul ja ma ei usu. Ta väitis, et on. Mis Sa kostad? Ma miskipärast ei usu teda:(:(:(
    Kuna mu poisid pikalt haiged ja nüüd hakkavad taastuma, siis tasuks mul immuunsuse tõstmiseks ka mossi anda või? Kuidas sel juhul seda anda? Kas puhtal kujul või ikka mõne tarretisena? Kui organismis on palju lima- nohu väga palju, piimatooteid pole saanud juba 2 kuud, samas liha vahel söövad, siis kas loobuma peaks kõigist valkudest? või pähkleid võiks anda, tundub, et on paljast juurikaleemest näljas?

    Evelin

    VastaKustuta
  3. Jah lõhustatud karrageen on EUs keelatud ja ei ole hea - aga sel juhul on tegemist rafineeritud, ülitöödeldud, keemiliselt lõhustatud ainega. Inimesed lihtsalt ei tea enam, et ka karrageenil on puhas, töötlemata, looduslik esivanem:). Iirish moss on kasulik nagu vetikad ikka - mürgine varaint on see, mida valmistoidu ja magus pakendite pealt lisatuna võib lugeda.
    Ei jäänud midagi liivast krõmpsuma:), üldse mitte - nad ei ole seal pakendis üldse nii räpased.
    Nähtavat liivatera ma näinud ei ole.
    Ja ma ikka korrutan - valk on iga elusraku koostisosa ja iga taim, iga loom on kokku pandud rakkudest, mis koosnevad valkudest. 2 kuud on ka väike aeg, läheb tükk aega enne kui kõik puhtamaks saab ja keskkonna mõjud ikka panevad veidi oma osa.

    VastaKustuta
  4. Jah, seda ma sellele loengupidajale ka rääkisin, et tegu on vetikaga. Ilmselt ta ei teadnud.
    Sul on õigus valkude osas. Kui sulle sünnist saadik korrutatakse, et liha on valk, siis on selle ümberõppimisega raskusi:)

    VastaKustuta