neljapäev, 21. juuli 2011

Diabeet ja puuviljad - kas sobiv kooslus! Sport ja puuviljad?

KA Taani festivali üks korraldajatest Laura oli oma diabeedist lahti saanud (2 tüüp) ja Shifti ma juba mainisin. Aga ma võtsin ühe I tüübi diabeetikust sportlase loo, kuna see on selline ülevaatlik, kuidas ka I tüübi diabeetik saab tervislikult toituda 
Cyrus Khambatta märkis: "Ma ei unusta seda korda kunagi, kui ma esimest korda tegin Doug Grahamiga koos trenni. Olin ainult pool tema vanusest, parimas sportlikus eas, tugevalt trenni teinud. Mõtlesin ise: Ah ma sellele kutile alles näitan, mis tähendab üks õige trenn. Võttis ainult 15 minutit, et veenduda - Doug Graham on igati minust üle. Oli täiesti vale arvata, et on midagi, mida mina suudan teha ja Graham mitte. Ma olin täiesti hämmastunud, et mees, kes on sama vana kui minu isa, hüppab kõrgemale, jookseb kiiremini, reageerib kiiremini, hoiab tasakaalu kauem, hingab rahulikumalt-aeglasemalt ja ikka veel on tal päeva lõpuks rohkem energiat. Sellist taset olin ma kohanud vaid käputäie sportlaste juures. Kuidas pagan ta sai taastuda kiiremini, kui ta oli juba 50 aastat vana? Mis oli tema keha kütuseks sellist, mis minul puudus?
Tegelikult oli mul diagnoositud 22 aastaselt I tüübi diabeet, haigus mis aegamisi minu keha kurnama hakkas. Tarbides Atkinsi valgu rohket (süsivesikuvaest) dieeti, olin suurendanud juba oma insuliini süstimist 25%. Arvasin, et nii sammun aeglaselt tervise poole. Ainult et sammusin küll aga valele poole. Tegin täpselt seda, mida kokaraamtud mulle soovitasid selle dieedi korral. Jätsin välja makaronid ja leivad-saiad. Suurendasin kana, loomaliha, munade ja piimatoodete tarbimist.  Mõnel korral nädalas näkitsesin mõne puu- või aedvilja. Madala süsivesiku sisaldusega dieet tundus nii loogiline: kui süsivesikud vastutavad veresuhkru taseme eest, siis süsivesikute eemaldamine menüsüt peaks andma reguleeritud veresuhkru. Rääkisin oma sõprdele ja perelegi, kuidas ma olen oma veresuhkru kontrolli alla saanud...
Toortoidust kuulsin ühelt oma sõbralt, kes ebaõnnestunult oli katsetanud toortoitumist. Kuna ta tarbis palju pähkleid ja avokaadosid, ei tulnud loodetud tulemusi. Siis tutvusin Doug Grahamiga. J mõtlesin: süüa puuvilju ja aedvilju, milline uudne idee. JA miks ei olnud ma varem mõelnud, et vastus minu probleemidele võib olla toidus, mida MA EI söönud.Teadsin muidugi, et puuviljad-aedviljad on tervisele kasulikud, kuid arvasin ka et sportlased ei saa omada atleetiku keha sellise toitumisega, ilma loomse valguta....
Ainult seetõttu, et ma olin oma tervise pärast nii meeleheitel, otsustasin Grahami soovitatut järgi proovida. Alguses otsustasin välja jätta liha. Siis teraviljad ja piimatooted. Ai, kui raske see oli. Pere ja sõbrad hoiatasid mind ettevaatusele., kuna liha menüüst välja jätmine võib ohustada minu tervist. Ainult mõned üksikud mõistsid madala rasvasusega, kõrge süsivesikutega toitumist...
Olen nüüd kaks aastat seda toitumist jälginud ja tulemused on ületanud minu igasugeused ootused. Minu keha on täiesti muutunud. Minu nahk on pehmem, minu küüned näevad esimest korda elus normaalsed välja, ma olen peaaegu alati hästi hüdreeritud, minu igemed terved ja ei veritse enam, ma magan paremini. Esimest korda elus suudan ma võistelda suurema suutlikkusega. Pikkadel rattasõitudel on minu südamelöögid jäänud ebatavaliselt madalaks, mis lubab mul vändata tugevamini pikka aega järjest. Kõige olulisem on, et ma olen võimeline tarbima palju rohkem kaloreid päeva jooksul ainult osaga sellest insuliinist, mida tarbisin varem. Insuliini juurde manustamist mõõdetakse ühikutes tarbitud süsivesiku grammi kohta. Atkinsi dieedi ajal ma süstisin insuliini 1 ühik - 16g süsivesiku kohta. Nüüd 80/10/10 toitumise juures manustan 1 ühiku insuliini - 68g süsivesiku kohta. Seega ma saan tarbida rohkem toitu väiksema insuliini kogusega ja see on treeningute puhul väga oluline....

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar