kolmapäev, 16. jaanuar 2013

Louise Hay toitumisest

  Kõik raamatud ja õptused põimuvad mingis kohas üksteisega läbi ja räägivad ühte keelt. Louise Hay on vaieldamatult neist vaimsetest inimestest  mulle üks meeldivamaid. Eesti keeles on ilmunud tema raamatuid päris mitmeid.  Eile õhtul tuli mingi toortoidu uudiskirjaga link videole http://thetappingsolution.com/cmd.php?Clk=4928805 . Videot tasub vaadata lihtsalt seetõttu, kuidas sel aastal 87 aastaseks saav naine välja näeb, liigutab, räägib - sarnane võiks sinugi tervis sellises vanuses olla!
86 aastasena (sünd 1926) näeb Louise välja suurepärane, räägib selgelt, mõtleb selgelt. Tegutseb ja kirjutab.
Vaatasin tema blogisse http://www.healyourlife.com/blogs/louise-hay-blog/create-an-exceptional-life ja leidsin paar sissekannet toitumise kohta - lihtsalt kirja pandud ja miks mitte seda jagada:
Louise Hay kirjutab:

Tundub, et ma olen neil päevil rääkinud palju toitumisest. Ei ole oluline, kui vaimne te olete, ei ole oluline kui enesekindel te olete. Kui valada oma autosse dieet-Kokat, siis ei saa oodata, et auto sõidaks hästi.  Pigem mõjub see nii halvasti, et auto jääb üldse seisma. Nii ka praegune Ameerika dieet toob meie kehadesse selliseid jõledaid aineid, et on asjatu loota kehalt head tervist. 
Nii nagu auto vajab suurepärast kütustvajavad ka meie kehad tõelist, värsket toitu, et olla terve. Pakendatud/purgi toit loob haigusi.  Selles ei ole midagi toitvat. Keha suudab sellisel toidul liikuda vaid teatud aja. Seejärel, kui tekib probleem, võtate te tavaliselt  käsimüügi või retseptiravimit. Need omakorda on lihtsalt mürgi teine vorm.  
Kui te saavutate 40 eluaasta piiri – siis peale aastaid kõrge-rasva, kõrge-suhkru, kõrge-soola ja tugeva töötlusega toitu ning keemilisi rohtusid – hakkab keha mässama. Sel ei ole mingit pistmist vanadusega. Keha on muutunud lihtsalt nii toksiliseks ja ei suuda enam mürkidega toime tulla.   
Sageli, kui ma loen teie emaile ja kirju, siis vastus toitumise probleemidele tõuseb minust. See räägib valjemalt, kui vaimne probleem. Ma tahaksin öelda: „Palun lõpetage kogu selle rämpstoidu söömine ja pöörduge väga lihtsa  dieedi juurde: puuviljad, aedviljad, teraviljad ja valk. Jätke välja töödeldud suhkur, nisutooted, sööge piimatoodet minimaalselt.“ Ma tean, et tervis pöördub teie juurde tagasi. 
 Me oleme üks haigemaid, ülekaalulisemaid rahvaid Läänemaailmas. Oleme söönud liigselt rasvaseid, töödeldud kemikaale täis toite. Me toetame toiduainetööstust oma tervise hinnaga. Oleme unustanud, et rakud meie kehas on elus ja vajavad elusat toitu, et kasvada ja uueneda.  Elu on juba andnud meile kõik, mida vajame eneste toitmiseks ja terve olemiseks. Mida lihtsamalt me sööme,  seda tervemad me oleme. 
Füüsilisel tasandil, on 43 selleks elueaks, kus keha, mida on toidetud rämpstoidu või tava Ameerika dieediga ( 20% rafineeritud suhkrut ja 37% rasva) hakkab näitama puudujääke.
Kas te teadsite, et enim müüdud kaubaartiklid poes on gaseeritud joogid, purgisupid, töödeldud juust ja õlu?  Need toidud ei sisalda midagi väärtuslikku, vaid on täis suhkrut ja soola ning on viinud meie tervise epideemiliste haiguste tasandile.
Me oleme see, mida mõtleme ja mida sööme. Tuleb pöörata rohkem tähelepanu sellele, mida me oma kehadesse paneme. Minu filosoofia on, et kui see kasvab, siis söö seda: puuviljad, aedviljad, pähklid ja teraviljad kasvavad. Töödeldud toit ei sisalda enam elu ja ei ole oluline, kuidas ta on pakitud.  
Kui te pingutate, et olla hea oma keha vastu, pidage meeles armastada oma keha. Tervenemiseks on vajalik eemaldada negatiivsed uskumused, mis käivad kaasas ebaterve kehaga. Vaadake peeglisse ja öelge endale, kui suurepärane te olete. Te ei pea ootama, kuni kolesterooli näit on normis, teie kaal langenud või lihased ilusad. Ennast armastama tuleb hakata kohe ja kuulata ka armastusega oma keha vajadusi. 
Öelgem afirmatsioon: "Ma olen väärt olema suurepärane kogu aeg!"
Parim tee hoida ennast vormis ja tervena on jälgida, mida me sööme ja mõtleme. Meie mõtete ja toidu valikud omavad olulist rolli selles, kas oleme terved või mitte. Elu annab meile piiramatud võimalused ja sõltub ainult meist endist, kas me õpime tundma, mis meie jaoks tõeliselt toimib.  Oleme kõik unikaalsed isikud ja meil on oma spetsiaalsed vajadused. Ole teadlik sellest, kuidas sinu valitud mõtted panevad sind ennast tundma. Kui sa valid vihased või kibedad mõtted – kas sa „tunned“ end hästi? Parem on kui sa valid sellise mõtte: „Minu maailmas on kõik hästi“!
Sama on toiduga. Kas sa valid toidu ilusa pakendi tõttu ja siis veidi pärast selle söömist tunned end väsinud ja ärritatuna? Või valid sa naturaalse toidu, et saada energiat ja luua terveid uusi rakke? Ole järgmistel nädalatel tähelepanelik oma toidu ja mõtete vaiku osas. Sa saad luua hea tervise üks amps korraga, üks mõte korraga!
Naised elavad kauem, nii on meil – naistel – teha suur töö, et kogu meie planeedil oleks parem elu. Me peame olema tugevad, paindlikud ja terved, et seda tagada. Kui sa näed vana naist nõrga, haige, töövõimetuna, siis on see sageli vale toidu, ebapiisava liikumise ja negatiivsete mõtete ning uskumuste kuhjumise tõttu. See ei pea nii olema. Meie naised, peame õppima, kuidas hoolitseda oma võrratute kehade eest, et vanemas eas hoida suurepärast füüsilist vormi.
Värske toit on hädavajalik meie dieedis. Sööge niipalju kui võimalik orgaanilisi puu- ja aedvilju. Punase liha ja piimatoodete söömine ei ole naiste kehadele hea. Jättes need tooted oma menüüst välja, lahendate kergelt oma PMS probleemid.  
Kohv ja kontsentreeritud suhkur on kaks teist olulist asja, mis naiste tervisele nii halvasti mõjub.
Saage oma jõud tagasi. Õppige oma kehalt.  
Afirmatsioonid:
Ma võtan armastusega tagasi oma jõu. Ma vabastan selle vana idee ja lasen tal minna.
Ma annan endale loa muutuda.
Ükski isik, koht või asi ei oma mingit võimu minu üle. Ma olen vaba.
Loon omale uue elu uute reeglitega, mis toetavad mind täiesti.
Minevik on möödas. Ma valin nüüd enese aktsepteerimise ja armastamise.
Ma vabastan lihtsalt ja kergelt kõik, mida ma  oma elus enam ei vaja.
Ma teen alati oma parima. Olen imeline. Olen rahus.
Olen valmis muutuma ja kasvama. Ma loon nüüd uue turvalise tuleviku.
Ma loobun piirangutest. Olen alati valmis astuma järgmise sammu.
Ma suudan kõikidesse oma kogemustesse suhtuda armastuse, rõõmu ja kergusega.
Ma liigun  minevikku piirangutest praeguse hetke vabadusse.
Ma armastan ja hellitan ennast. Enda eest hoolitsemine on mulle turvaline.
Ma otsustan nüüd ennast toetada armastaval, rõõmutooval viisil.
Kõik ihad sigarettide [või alkoholi või mis iganes on sinu sõltuvus] järele on kadunud ja ma olen vaba.


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar